ناآرامی‌ها در آمریکا در اعتراض به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا

© REUTERS / Eric Miller آمریکا
 آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس: اعتراضات آمریکا فراتر از موضوع قتل یک سیاهپوست است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، استفن لندمن، نظریه‌پرداز آمریکایی معتقد است که معترضان آمریکایی نمایانگرعصبانیت در برابر بی عدالتی تحت حمایت دولت علیه آسیب پذیرترین قشر آمریکا، به ویژه جمعیت سیاه پوست آن است.

وی در ادامه گفت:«ترامپ نژادپرست است. او به عنوان یک تاجر با افراد رنگی دشمن بود و اکنون نیز به عنوان رئیس جمهور به آنها دیدی خصمانه دارد، اما او تنها نیست. اکثریت قریب به اتفاق در کنگره به همین شکل هستند. آنها را با سیاست‌هایشان قضاوت کنید - جنگ علیه بشریت در داخل و خارج از کشور به روش‌های گرم و غیره علیه مسلمانان و مردم رنگین پوست. سیاست ایالات متحده آمریکا منحصراً در خدمت به منافع افراد خاص است که عمدتاً مردان سفیدپوست از آن سود می‌برند. آنها با سو استفاده از دیگران - در داخل و خارج از کشور - به خصوص آسیب پذیرترین قشر یعنی رنگین پوستان سود می‌برند.

سایر پلیس‌های مینیاپولیس که در قتل جورج فلوید مشارکت داشتند نیز بدون در نظر گرفتن اینکه همدست‌های قاتل بوده اند، بدون هیچ هزینه یا سندی آزاد هستند. اعتراضات خیابانی و خشونت در مینیاپولیس و حدود بیست شهر دیگر ایالات متحده آمریکا فراتر از کشته شدن یک مرد سیاه پوست توسط یک پلیس است.

​معترضان نمایانگر نسل‌هایی از عصبانیت در برابر بی عدالتی تحت حمایت دولت علیه آسیب پذیرترین قشر آمریکا، به ویژه جمعیت سیاه پوست آن هستند. ایالات متحده آمریکا جامعه‌ای نئولیبرال است تا یک جامعه لیبرال. این گفته بر اساس این اصل استوار است که آمریکایی‌ها می‌توانند هر آنچه را که می‌خواهند - بر اساس توانایی پرداخت - داشته باشند.

عدالت اجتماعی در آمریکا در حال از بین رفتن است و حداکثر درآمد برای نظامی گری، جنگ‌های بی پایان و کمک به شرکتهای آمریکایی هزینه می‌شود. امریکایی های عادی به طور فزاینده ای در تنهایی خود فرو می‌روند. دموکراتها به همان اندازه جمهوریخواهان عدالت، صلح و برابری را از بین می‌برند. آنها فقط متفاوت به نظر می رسند و ایالات متحده آمریکا در واقع یک کشور تک حزبی است با دو جناح راست - حزب جنگ».

معترضان در بیش از ۲۰ شهر آمریکا در اعتراض به کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاهپوستی که ۴ روز پیش قربانی خشونت نژادپرستانه پلیس شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا شد، به خیابان‌ها آمده‌اند.

وضعیت در این شهر به حدی وخیم است که فرمانداری مجبور به اعلام حالت اضطراری و توسل به گارد ملی برای سرکوب موج اعتراضات شد.

همزمان، در ایالت جورجیا نیز ناآرامی‌ها در اعتراض به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا ادامه دارد و فرمانداری مجبور به اعلام وضعیت اضطراری شده است. معترضان خشمگین در شهر آتلانتای این ایالت، چند خودروی پلیس را به آتش کشیدند.

​دامنه اعتراضات به واشنگتن هم رسیده و تظاهرکنندگان با تجمع در پارک «لافایت» که مقابل کاخ سفید قرار دارد، برای مدت کوتاهی تردد کارمندان به دفتر مرکزی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را مسدود کردند. این اعتراضات در ۲۰ شهر آمریکا ادامه دارد و حاکی از عدم اجرای عدالت و برابری در جامعه آمریکایی و ظلم و ستم علیه رنگین پوستان این کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала