طعنه سنگین سخنگوی وزارت خارجه چین به همتای آمریکایی خود

© AP Photo / Ng Han Guanطعنه سنگین سخنگوی وزارت خارجه چین به همتای آمریکایی خود
طعنه سنگین سخنگوی وزارت خارجه چین به همتای آمریکایی خود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه چین به اظهارات اخیر همتای آمریکایی خود در خصوص لایحه امنیت ملی چین، واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین به اظهارات امروز مورگان ارتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در انتقاد از لایحه امنیت ملی چین واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پیامی توئیتری به پیام اخیر همتای آمریکایی خود در انتقاد از لایحه امنیت ملی چین در هنگ‌ کنگ، با طعنه به ماجرای کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس آمریکا، واکنش نشان داد. چونینگ در پیام توئیتری خود تنها به نوشتن جمله "نمی‌توانم نفس بکشم" بسنده کرد.

​سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این در توئیتی نوشته بود: هم اکنون زمان مهمی است و دوستداران آزادی در سرتاسر جهان باید در کنار حاکمیت قانون ایستاده و حزب کمونیست چین را که آشکارا تعهدات خود به مردم هنگ‌کنگ را نقض می‌کند بازخواست کند.

شایان به ذکر است که پس از کشته شدن جورج فلوید، شهروند آمریکایی-آفریقایی به دست ماموران پلیس، در مینیاپولیس و برخی شهرهای دیگر اعتراضات و تظاهرات مردمی بر پا شد. در ویدئوی منتشره مربوط به صحنه برخورد پلیس با جورج فلوید مشاهده می شود که ماموران پلیس به دست او دست بند زده اند و یکی از نیروهای پلیس نیز زانوی خود را روی گردن او گذاشته و فشار می دهد. در عین حال جورج فلوید می‌گوید که نمی تواند نفس بکشد و در نهایت این اتفاق منجر به کشته شدن جورج فلوید می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала