احتمال اعزام نظامیان امریکایی به تونس "به خاطر روسیه"

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر ناتو قصد دارد "در صورت لزوم" صد هزار سرباز را به لهستان اعزام کند
ناتو قصد دارد در صورت لزوم صد هزار سرباز را به لهستان اعزام کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرماندهی آفریقایی نیروهای مسلح آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد ممکن است ایالات متحده یک تیپ کمکی از نیروهای نظامی خود را به تونس بفرستد و ادعا نمود این کار به خاطر دخالت روسیه در امور منطقه انجام می شود.

به گزارش اسپوتنیک، این فرماندهی  اعلام کرد ژنرال استفان تائوسند ، رئیس آن ، روز گذشته با عماد الحزقی ، وزیر دفاع تونس صحبت کرده است.

تاونسند در این باره گفت: "با توجه به اینكه روسیه  به دامن زدن آتش درگیری های لیبی ادامه می دهد،  امنیت منطقه ای در شمال آفریقا به طور فزاینده ای احساس نگرانی را بر می انگیزد . ما در حال مطالعه روش های جدید برای پاسخ دادن به تهدیدات برای امنیت عمومی از جمله استفاده از یک تیپ برای كمك به نیروهای امنیتی هستیم."  چنین تیپ های ارتش آمریکا با تعداد متفاوتی از پرسنل نظامی برای آموزش پرسنل نظامی کشورهای همکار در قلمرو این کشورها استفاده می شوند.

روسیه: هیچ راه حل نظامی برای پایان درگیری در لیبی وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
روسیه: هیچ راه حل نظامی برای پایان درگیری در لیبی وجود ندارد

ژنرال تائوسند همچنین ابراز تاسف کرد که شرکای آمریکایی در آفریقا در معرض تهدید چهره های مخرب و شرور و شبکه های تروریستی قرار دارند.

ایالات متحده پیش از این روسیه را به مداخله در امور لیبی از طریق پشتیبانی از نیروهای مارشال خلیفه حفتر متهم کرده بود اما  روسیه ادعاهای دخالت را رد کرده و ادعا می کند که علاقه مند به حل و فصل اوضاع لیبی است.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که از خلیفه حفتر فرمانده «ارتش ملی لیبی» حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل این شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала