دوریویر: برجام محور گفتگوهای ماه آینده سازمان ملل است

© REUTERS / Mike Segarدوریویر: برجام محور گفتگوهای ماه آینده سازمان ملل است
دوریویر: برجام محور گفتگوهای ماه آینده سازمان ملل است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم فرانسه: شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه ژوئن در مورد وضعیت پیرامون ایران و برجام بحث خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس دوریویر نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل، در یک جلسه توجیهی اظهار داشت: شورای امنیت سازمان ملل در ماه ژوئن در مورد اوضاع ایران و برجام گفتگو خواهد کرد و همچنین می توان جلسه ای در مورد مشکل همه گیر کرونا ویروس برگزار کرد.

از اول ژوئن، ریاست شورای امنیت سازمان ملل به فرانسه منتقل می شود.

دیکتاتوری در آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دیکتاتوری در آمریکا

دوریویر گفت: ماه ژوئن همیشه یک ماه شلوغ است، زیرا بسیاری از دستورها تمدید می شوند. یکی از اولویت های ما صلح و امنیت در آفریقا، خواه ساحل باشد یا سایر مشکلات این قاره، جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری آفریقای مرکزی، سودان و دیگران باشد.

وی افزود: جلسه بسیار مهمی در آخرین روز ریاست ما در مورد ایران و قطعنامه 2231 در مورد برنامه جامع اقدام مشترک برگزار می شود. شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه 2231 را در 20 ژوئیه 2015 برای ایجاد برنامه جامع اقدام جامع را تصویب كرد.

علاوه بر این، به گفته دوریویر، فرانسه در دوره ریاست جمهوری خود به موضوع امنیت و بحران منع گسترش سلاح های هسته ای نیز می پردازد. جلسات منظم درباره موضوعات سوریه برگزار می شوند. سومین اولویت ما در سال جاری نگرانی برای آسیب پذیرترین اقشار مردم-پناهندگان خواهد بود. جلسه‌ای در مورد پناهندگان برگزار خواهد شد، جلسه‌ ای درباره مشکل کودکان در درگیری های مسلحانه نیز برگزار خواهد شد.

نماینده فرانسه در سازمان ملل خاطر نشان کرد: ظرف یک ماه، شورا عواقب بیماری همه گیر "کووید-19" را ارزیابی می کند. ما می توانیم جلسه ‌ای در این زمینه برگزار کنیم، ما در حال کار روی آن هستیم و ما در مورد تأثیر بیماری همه گیر "کووید-19" بر فعالیتهای خود بحث خواهیم کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала