بالاترین سطح مرگ و میر کرونایی در کدام کشور به ثبت رسیده است؟

© AFP 2023 / Mohammed Huwais/AFO یمن
 یمن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سازمان ملل متحد از کشوری نام بردند که سطح مرگ و میر بر اثر ابتلا به کروناویروس از دیگر کشورها بالاتر است

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که در یمن، سطح مرگ و میر بر اثر ابتلا به کووید -19 از دیگر کشورها بالاتر است.

در عدن یمن 17 درصد مبتلایان می میرند. آسیب‌پذیرتر از یمن در رابطه با مرگ و میر در بین مبتلایان به کروناویروس کشور دیگری وجود ندارد. در یمن 70 درصد مبتلایان به کووید -19 جان خود را از دست می‌دهند.

دبیر کل سازمان ملل وضعیت کرونایی در یمن را تراژیک نامید. وی در ادامه گفت:« بزودی کنفرانس اعلام سهمیه‌ها برگزار خواهد شد و من امیدوارم جامعه جهانی همبستگی کامل خود با ملت یمن را نشان بدهد و بطور کامل سرمایه اجرای درخواستی که مطرح خواهد شد را تأمین کنند».

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل خواستار رفع تحریم‌های ایران شد - اسپوتنیک ایران
کمیسر حقوق بشر سازمان ملل خواستار رفع تحریم‌های ایران شد

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала