به دام افتادن کبوتری در هند به اتهام جاسوسی برای پاکستان

© Flickr / Anton Vakulenkoبه دام افتادن کبوتری در هند به اتهام جاسوسی برای پاکستان
به دام افتادن کبوتری در هند به اتهام جاسوسی برای پاکستان   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کبوتری که پرهایش به رنگ صورتی درآمده و یک حلقه مرموز بر مچ پایش بسته شده بود، نزدیک مرز میان هند و پاکستان به دام افتاد و تحویل پلیس هندوستان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری آنلاین ، یک شهروند هندی که در منطقه کاتوا در کشمیر زندگی می‌کند، به این کبوتر مشکوک شد و پس از گرفتن پرنده، آن را به نیروهای پلیس تحویل داد. رئیس نیروهای امنیت مرزی هندوستان گفته است احتمال جاسوس بودن این پرنده وجود دارد و قرار داشتن یک حلقه با اعداد و حروف مرموز روی آن، گمان پلیس را در این باره تقویت می‌کند.

اگر اتهام جاسوسی کبوتر صورتی به نفع پاکستان در بررسی‌های پلیسی ثابت شود، امکان دارد پرنده تا پایان عمر پشت میله‌های زندان بماند. پلیس هند در حال حاضر پرنده را در یک قفس زندانی کرده تا کارآگاهان زبده پرونده‌اش را مطالعه و نظر نهایی را اعلام کنند. هندی‌ها معتقدند این پرنده در پاکستان آموزش جاسوسی دیده و حلقه روی مچ پایش هم به احتمال زیاد یک پیام رمزی است که باید رمزگشایی شود.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от تلویزیون منوتو (@manotoofficial)

هند و پاکستان حتی در دوران صلح هم دست‌کم چهار مورد درگیری نظامی داشته‌اند و تنش‌های مرزی میان آنها همواره در بالاترین سطح بوده است. این نخستین بار نیست که هند دولت پاکستان را به ارسال کبوترهای جاسوس به درون مرزهای خود متهم می‌کند. سال ۲۰۱۵ مقام‌های هندی یک کبوتر را گرفتند که از مرز پاکستان وارد و یک پیام به زبان اردو (زبان رسمی پاکستان) روی پرهای آن نوشته شده بود.

هر چند عکس‌برداری با اشعه ایکس از بدن آن پرنده نشان داد نکته مرموز روی پرهایش وجود ندارد اما پلیس و نیروهای امنیتی هند کبوتر را با برچسب «مظنون به جاسوسی» در زندان نگه داشتند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала