بیل گیتس از تست واکسن انسانی کرونا حمایت مالی کرد

© AFP 2023 / Saul Loevبیل گیتس از تست واکسن انسانی کرونا حمایت مالی کرد
بیل گیتس از تست واکسن انسانی کرونا حمایت مالی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
 شرکت آمریکایی نواواکس از آغاز آزمایشات بالینی واکسن جدید علیه کروناویروس در انسان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، هزینه تست واکسن ضد کرونا که توسط شرکت آمرکایی نواواکس ساخته شده بود توسط موسسه میلیاردر و نیکوکار بیل گیتس پرداخت شد.

ستاد مقابله با کرونا در تهران: شیوع کرونا پایان نیافته است  - اسپوتنیک ایران
ستاد مقابله با کرونا در تهران: شیوع کرونا پایان نیافته است

حدود 130 داوطلب بزرگسال از استرالیا در این آزمایش شرکت خواهند کرد. در مرحله اول آزمایش، دو دوز واکسن آزمایشی به داوطلبان زده می شود. اگر نتایج مرحله اول، که در ماه ژوئیه انتظار می رود مشخص شود نوید بخش باشد، شرکت قصد دارد فوراً مرحله دوم را اجرا کند که قرار بر این است که در مرحله دوم کشورها و گروههای سنی مختلف در این آزمایش شرکت خواهند کرد. این واکسن که NVX‑CoV2373 نام دارد در مراحل آزمایشگاهی سطح بالایی از آنتی‌بادی را در بدن بیمار تولید کرده که به گفته این شرکت، نتایج آن حاکی از شواهدی محکم برای ایجاد ایمنی در بدن انسان در مقابل کووید-19 است.

استنلی ارک، رئیس و مدیراجرای نواواکس گفت: "معرفی واکسن ما به اولین شرکت کنندگان در این تست بالینی یک دستاورد مهم است که ما را یک قدم به ایجاد واکسن برای مبارزه با کووید-19 نزدیکتر می کند."

نواواکس برای تولید این واکسن 388 میلیون دلار بودجه از «ائتلاف برای ابتکارهای آمادگی در مقابل همه‌گیری» که یک صندوق بهداشت عمومی است و توسط بنیانگذار مایکروسافت بیل گیتس تأسیس شده است، دریافت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала