ایالات متحده آمریکا هشت آزمایشگاه با عفونت های خطرناک ایجاد کرد

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر ایالات متحده آمریکا هشت آزمایشگاه با عفونت های خطرناک ایجاد کرد
ایالات متحده آمریکا هشت آزمایشگاه با عفونت های خطرناک ایجاد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریکا هشت آزمایشگاه در اوکراین ساخته است که در آنها ویروس های خطرناکی برای جلوگیری از ایجاد سلاح های بیولوژیکی ذخیره می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، در روز سه شنبه 26 مه، "اخبار اوکراین" با استناد به پاسخ رسمی وزارت بهداشت اوکراین نوشت: ایالات متحده آمریکا هشت آزمایشگاه در اوکراین ساخته است که در آنها ویروس های خطرناکی برای جلوگیری از ایجاد سلاح های بیولوژیکی ذخیره می شوند.

 بمب افکن روسی  - اسپوتنیک ایران
آغاز ساخت بمب‌افکن نسل ششم در روسیه

در پاسخ کمپانی پروژه ویژه سیاه و حیاتی (Black and Vital Spacial Project Corp) گفت: که سازمان زیر مجموعه پنتاگون کاهش تهدیدات، کمک فنی و تکنولوژی به آزمایشگاه های اوکراین، که با کمک این کمپانی ساخته شده یا مدرنیزه شده است را ارائه کرده است.

مفاد این قرارداد برای کمک به اوکراین در جلوگیری از گسترش فن آوری ها، پاتوژن ها و دانش هایی که در انستیتوی تحقیقات اپیدمیولوژی و بهداشت لویو و مؤسسه ضد طاعون اوکراین در اودسا و موسسات وزارت بهداشت وجود دارد و همچنین سایر اماکنی که ممکن است که بتوانند در توسعه سلاح های بیولوژیکی مورد استفاده قرار گیرند ارائه گردید.

تا سال 2014، هشت آزمایشگاه مبتنی بر مراکز آزمایشگاهی منطقه ای در اوکراین، مدرنیزه و راه اندازی شد. این برنامه در سال 2016 به عنوان بخشی از تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت مربوط به مسائل ادغام اوکراین به اروپا و پروژه فضایی سیاه و حیات از سر گرفته شد. به مدت سه سال، قرار بود 1.28 میلیون دلار جذب شود و آزمایشگاه ها را به سیستم نظارت بر بیماری الکترونیکی متصل کند.

کارت ثبت پروژه، که در سال 2017 توسط ماکسیم نفدوف معاون اول وزیر اقتصاد اوکراین تأیید شد، 13 موضوع را فهرست می کند.

پیش از این در رسانه های اوکراین موضوع ساخت آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در این کشور به طور جدی مورد بحث قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала