سازمان بهداشت جهانی درباره احتمال موج دوم کرونا هشدار داد

© AFP 2023 / Tony Karumbaسازمان بهداشت جهانی درباره احتمال موج دوم کرونا هشدار داد
سازمان بهداشت جهانی درباره احتمال موج دوم کرونا هشدار داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت در خصوص احتمال قریب الوقوع موج دوم شیوع کروناویروس جدید در بسیاری از کشورها هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت (WHO) به کشورهای مختلف نسبت به احتمال قریب الوقوع موج دوم شیوع کروناویروس و عادی سازی غیرمحتاطانه روال زندگی هشدار داد چرا که قرنطینه خانگی، اعمال محدودیت‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی بیماری کووید ۱۹ را مهار کرده اما این بیماری را ریشه کن نکرده است. 

دکتر مایک رایان، مدیر فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت بیان داشت: همه‌گیری بیماری‌ها اغلب با چند موج همراه است و جهان هنوز از اولین موج بیماری خارج نشده است. خارج نشدن از موج اول بیماری به این مفهوم است که موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در برخی از کشورها رو به افزایش است، به رغم اینکه موارد ابتلا در برخی کشورهای دیگر روند کاهشی داشته است.

به گفته دکتر رایان درصورتیکه محدودیت‌های به وجود آمده قبل از موقع برداشته شود احتمال اینکه موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در موج بعدی همه‌گیری با سرعت بیشتری افزایش پیدا کند، وجود خواهد داشت.

مدیر فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت بیان داشت، درحالیکه موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی رو به کاهش است موارد ابتلا در آمریکای جنوبی، مرکزی، آفریقا و جنوب آسیا روند افزایشی دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала