الفاظ رکیک به کاهش درد کمک می کنند

© Fotolia / Vadym Drobotالفاظ رکیک به کاهش درد کمک می کنند
الفاظ رکیک به کاهش درد کمک می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دانشگاه آکسفورد یک آزمایش روانشناختی با حضور 92 داوطلب انجام دادند و مشخص شد که استفاده از کلمات رکیک و نه مترادف آنها باعث احساس درد کمتر می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Frontiers in Psychology، دانشمندان دانشگاه آکسفورد یک آزمایش روانشناختی با حضور 92 داوطلب انجام دادند و مشخص شد که استفاده از کلمات رکیک و نه مترادف آنها باعث احساس درد کمتر می شود.

آنها در این آزمایش دست شرکت کنندگان را در آب یخ با دمای 1 تا سه درجه سانتیگراد قرار دادند. این کار دردناک است ولی برای شرکت کنندگان مضر نیست، سپس محققان نمرات آستانه درد (زمان گزارش درد) و تحمل درد (زمان برداشتن دست از آب به دلیل عدم تحمل تحمل) را محاسبه کردند. در همان زمان با استفاده از یک کلمه رکیک و دو کلمه انتخابی دیگر بر سر آنها فریاد کشیدند. مشخص شد که همه شرکت کنندگان در این آزمایش در هنگام هوار کشیدن بر سرشان با کلمات رکیک، درد کمتری را تجربه کرده اند ولی در مورد کلمات انتخابی دیگر این حس در آنها به وجود نیامد.

فحش دادن در هنگام درد اغلب به عنوان یک استراتژی آگاهانه برای حواس پرتی توصیف می شود و حواس پرتی وسیله ای روانشناختی مؤثر برای تأثیرگذاری بر مسیرهای درد است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала