خطر شروع موج دوم بیماری کووید ۱۹ وجود دارد

© REUTERS / Denis Balibouseخطر شروع موج دوم بیماری کووید ۱۹ وجود دارد
خطر شروع موج دوم بیماری کووید ۱۹ وجود دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که جهان در اواسط موج اول کووید-۱۹ قرار دارد و خطر به اوج رسیدن بیماری برای دومین بار وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، مایکل رایان مدیر بخش وضعیت اضطراری سازمان بهداشت جهانی، امروز دوشنبه ۲۵ مه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو اذعان کرد: پاندمی کرونا ویروس در سطح جهانی همچنان در مرحله‌ ای قرار دارد که بیماری ناشی از ویروس در حال پیشرفت است.

نمای داخلی یک رستوران - اسپوتنیک ایران
از فردا رستوران ها با رعایت پروتکل بهداشتی در ایران باز می شوند

وی در رابطه با احتمال آغاز موج دوم گسترش عفونت کووید-۱۹ گفت: ما در اواسط نخستین موج در سطح جهانی قرار داریم، ما هنوز هم در مرحله‌ ای قرار داریم که بیماری در حال پیشرفت است.

وی افزود: باید بدانیم که بیماری هر لحظه می‌ تواند شدت گیرد، باید برای موج دوم آماده باشیم.

به گفته رایان، تمام کشورها از جمله کشورهایی که میزان بیماری در آنها کاهش یافته است، باید به رعایت اقدامات ایمنی، نظارت بر گسترش کرونا ویروس و انجام ‌دادن تست ‌ها، ادامه دهند.

مدیر بخش وضعیت اضطراری سازمان بهداشت جهانی در ادامه گفت: باید هر کاری را انجام دهیم تا از آغاز موج دوم جلوگیری کنیم، اما احتمال آغاز موج دوم وجود دارد.

از آغاز بیماری همه ‌گیر کرونا ویروس در جهان حدود ۵.۴ میلیون نفر آلوده شده اند و بیش از ۳۴۰ هزار نفر در نتیجه ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала