علت سقوط هواپیما در کراچی مشخص شد

© AFP 2023 / Aamir Qureshiعلت سقوط هواپیما در کراچی مشخص شد
علت سقوط هواپیما در کراچی مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علت سقوط هواپیمای مسافربری پاکستان ایرویز A320 در نزدیکی فرودگاه بین المللی سقوط کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش روز یکشنبه که کانال Geo tv به نقل از یک منبع در اداره هواپیمایی کشوری پاکستان منتشر کرد؛ هواپیمای سقوط کرده در جنی کراچی می توانسته در اولین تلاش برای فرود به زمین، سه بار به روی باند قرار گرفته و بنشیند.

افزایش شمار جان باختگان سقوط هواییما پاکستان - اسپوتنیک ایران
افزایش شمار جان باختگان سقوط هواپیما در پاکستان

به گفته این کانال تلویزیونی، در اولین فرود، موتورهای هواپیما می توانستند سه بار لندینگ انجام بدهند. طبق گزارش اولیه تهیه شده حادثه توسط مدیریت بحران، حاکی از آن است که باند فرودگاه سه رد از تماس موتورها بر روی باند فرودگاه در فاصله 4500 فوتی، 5 هزار و 500 فوتی و 7000 فوتی (به ترتیب 1.370، 1.676 و 3.232 متر) است. در این حین هیچ اثری از تماس بدنه هواپیما با باند فرودگاه پیدا نشد. کارشناسان مدیریت خاطرنشان می کنند که سیستم های سوخت یا روغن رسانی می توانند در تماس سطح موتورها با باند صدمه دیده و از کار افتاده باشند.

گولام سرورخان وزیر سازمان هواپیمایی پاکستان روز شنبه گفت، که یک کمسیون ویژه برای بررسی علل این سانحه، تحقیقات را ظرف سه ماه تکمیل می کند. "من قول می دهم که تحقیقات شفاف خواهد بود. ما سعی خواهیم کرد که طی سه ماه تمام مراحل را طی کنیم."

ایرباس A320 هواپیمایی بین المللی پاکستان روز جمعه در نزدیکی فرودگاه بین المللی جنی کراچی سقوط کرد. در هواپیما 99 نفر حضور داشتند. براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و توسعه اجتماعی سند، تاکنون مرگ و میر ۹۷ نفر تأیید شده است. طبق اطلاعات اولیه، برخورد با پرندگان می تواند عامل این سانحه باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала