اعلام آمادگی آمریکا برای همکاری با روسیه در جهت تنظیم پیمان جدید استارت نو

© AP Photo / Aijaz Rahiاعلام آمادگی آمریکا برای همکاری با روسیه در جهت تنظیم پیمان جدید استارت نو
اعلام آمادگی آمریکا برای همکاری با روسیه در جهت تنظیم پیمان جدید استارت نو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور امنیت ملی کاخ سفید از آمادگی آمریکا برای همکاری با روسیه جهت تنظیم پیمان جدید کاهش تسلیحات هسته‌ای خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد اظهار داشت که ایالات متحده قصد دارد به طور فعال بر روی پیمان جدید کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه ("پیمان استارت نو" جدید) با روسیه كار كند.

آمریکا شرط تمدید پیمان استارت نو را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران
آمریکا شرط تمدید پیمان استارت نو را اعلام کرد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما پتانسیل های زیادی در همکاری های روسیه و ایالات متحده می بینیم. روسیه از کووید 19 رنج می برد و ما با کرونا ویروسی که از چین به ما رسیده بود، بحران سختی را تجربه کردیم. ما به روسها کمک کردیم، برای آنها ماسک فرستادیم. در آغاز بحران، آنها لباسهای محافظ برای ما ارسال کردند. بنابراین، من فکر می کنم که ما روابط خوبی با روسیه داریم و فکر می کنم که در پیمان جدید استارت نو بسیار سخت باهم تلاش خواهیم کرد. ما یک تیم مذاکره کننده عالی داریم که اکنون گرد هم آمده‌اند.

اوبراین افزود: ما بر روی پیمان جدید استارت نو کار خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد توافق هسته ای کنترل شده و برتر برای ایالات متحده، روسیه و متحدانمان به دست آوریم. ما به کار خود در زمینه کنترل تسلیحات ادامه خواهیم داد. اما من تکرار می کنم: ما به موقعیتی احتیاج داریم که توافق نامه‌ها متقابل باشند و هر دو طرف توافق را رعایت کنند. این مسئله متأسفانه در مورد پیمان "آسمان‌های باز" نبود.

پیش از این ایالات متحده اعلام کرده بود که آنها به فکر گسترش پیمان استارت نو با روسیه هستند که در سال 2021 منقضی می‌شود، اما آمریکایی‌ها پیشنهاد می کنند که این پیمان را به طیف گسترده تری از سلاح های جدید تعمیم دهند و همچنین پیشنهاد می کنند چین در این پیمان گنجانده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала