می دانید علت برتری اس ـ 400 بر پاتریوت چیست ؟

© Sputnik / Sergei Malgavkoمی دانید علت برتری اس 400 بر پاتریوت چیست ؟
می دانید علت برتری اس 400  بر پاتریوت چیست ؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سامانه موشکی ضد هوایی روسی اس ـ 400 "تریومف" از سامانه موشکی آمریکایی MIM-104 Patriot آمریکایی برتر است زیرا قادر می باشد هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های در حال در پرواز در ارتفاع کمتر از صد کیلومتر را از مسافت دهها کیلومتری کشف کند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را ویکتور لیتووکین، مفسر نظامی خبرگزاری روسی "تاس" در مقاله خود درباره آلکساندر لمانسکی، طراح ارشد موشک های  اس ـ 400 "تریومف"  اعلام کرده است.

لیتوکین یادآوری می شود  این دانشمند روس در دهه 90 با دیوید ناکس برتون ، طراح موشک ها MIM-104 Patriot ملاقات کرد و در این دیدار طراح آمریکایی از سامانه شوروی  اس 300 که قبل از اس ـ 400 ساخته شده بود، ستایش کرد.

رزمایش اس-400 در آستاراخان+ویدیو - اسپوتنیک ایران
رزمایش اس-400 در آستاراخان+ویدیو

به عقیده مفسر نظامی خبرگزاری روسی "تاس" ، برتری این سامانه دفاع هوایی شوروی نسبت به نوع مشابه آمریکایی به ویژه " در زمینه آرایه فازی - کانال ردیابی و نشانه گیری آن است که به روسها امکان می دهد به مؤثرترین شکل اهداف واقع در ارتفاع پایین را مورد اصابت قرار دهند.

در اکتبر سال 2019 ، استفان بوچی ، معاون سابق دستیار رئیس پنتاگون در امور دفاع ملی به عنوان مهمان دعوت شده به مرکز تحلیلی Heritage Foundation   اظهار داشت  اس ـ 400 "تریومف"  همانند سامانه آمریکایی  MIM-104 Patriot قادر به مقابله با حمله سپتامبرسال 2019  به تأسیسات شرکت نفتی Saudi Aramco  در عربستان نخواهد بود.

 اس ـ 400 (Triumf) نسل جدید سامانه های پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала