بیانیه وزارت امور خارجه آلمان علیه ایران

CC BY 2.0 / Ralf Schulze / Berlin_05_2009_ 054بیانیه وزارت امور خارجه آلمان علیه ایران
بیانیه وزارت امور خارجه آلمان علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه آلمان در روز قدس با صدور بیانیه‌ای ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نامه نیوز، وزارت امور خارجه آلمان در روز قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت فدرال ترور را به شدت محکوم می کند، آرزوی نابودی اسرائیل را داشتن، تحریک اقدامات تروریستی و بیان اظهارات خصمانه علیه اسرائیل به هیچ وجه قابل قبول نیست. حق وجود اسرائیل قابل مذاکره نیست. جمهوری فدرال آلمان مرتباً در مورد موضوعات بحرانی با ایران برخورد می‌کند.

پاسخ توئیتری پمپئو به ظریف: ما در کنار آلمان و اسرائیل می‌ایستیم - اسپوتنیک ایران
پاسخ توئیتری پمپئو به ظریف: ما در کنار آلمان و اسرائیل می‌ایستیم

گفتني است روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا به توییت ظریف در خصوص "راه حل نهایی" واکنش نشان داد. وی در ادامه توییت خود نوشت: ما در کنار آلمان و اسرائیل در مقابل قدیمی‌ترین و فرومایه‌ترین نوع تنفر می‌ایستیم و می‌گوییم دیگر هرگز.

این در حالی است که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به مناسبت روز جهانی قدس، اسرائیل را بزرگترین ناقض حقوق بشر خواند. وی در توییتر خود نوشت: روز قدس، روز احیای حق فلسطینی است و (رژیم) اشغالگر و شهرک‌سازی (صهیونیستی) رو به زوال هستند. اسرائیل بزرگترین ناقض حقوق بشر است، تنها طرفی است که در منطقه سلاح اتمی دارد و بزرگترین تهدید مزمن برای صلح و امنیت بین‌المللی است. توطئه نژادپرستانه «معامله قرن» ثابت کرد که واشنگتن شریک متجاوز است و امیدی به آن نیست. راه‌حل، برگزاری همه‌پرسی است.

محمدجواد ظریف دو روز پیش نیز در گفت‌وگویی عنوان کرد: سیاست‌های رژیم صهیونیستی سیاست‌هایی نیست که منحصر به یک منطقه کوچک باشد. شما امروز می‌بینید حتی در ایالت متحده، منافع رژیم صهیونیستی بر منافع خود آمریکا در بسیاری موارد غلبه می‌کند. این منافع اسرائیلی‌هاست که سیاست آمریکا را می‌چرخاند، در اروپا نیز همین طور.

ظریف با بیان اینکه این یک معضل جهانی است، اظهار داشت: از طرف دیگر سلاح‌های کشتار جمعی اسرائیل و داشتن سلاح هسته‌ای، این موضوع محلی نیست، این یک موضوع هم منطقه‌ای و حتی جهانی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала