آخرین جزئیات از حادثه سقوط هواپیمای پاکستانی

© AFP 2023 / Rizwan Tabassumآخرین جزئیات از حادثه سقوط هواپیمای پاکستانی
آخرین جزئیات از حادثه سقوط هواپیمای پاکستانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های محلی از زنده ماندن تعدادی از مسافران هواپیمای سقوط کرده پاکستانی خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های پاکستان اعلام کردند که در حادثه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس ۳۲۰ در نزدیکی فرودگاه بین المللی کراچی، تعدادی جان سالم به در برده‌اند.

هواپیمای خطوط هوایی پاکستان در نزدیکی فرودگاه کراچی سقوط کرد - اسپوتنیک ایران
هواپیمای خطوط هوایی پاکستان در نزدیکی فرودگاه کراچی سقوط کرد

مشخص شده است که در این هواپیما ۹۵ مسافر و هشت نفر خدمه حضور داشتند. به گفته شاهدان عینی، این هواپیما بر روی چند ساختمان مسکونی سقوط کرده و در نتیجه این سقوط، برق در این منطقه قطع شده است.

روزنامه Dawn در این خصوص نوشت: انصار نخوی، مدیر برنامه ۲۴ News  و ظفر مسعود، رئیس بانک پنجاب، از جمله مسافران این پرواز بودند. خانواده مسعود تأیید کردند که وی از این سانحه جان سالم به در برده است.

سعد ادی، نماینده بنیاد ادی، یک سازمان غیرانتفاعی مشهور برای کمک به فقرا اعلام داشت که ۲۵-۳۰ قربانی از افرادی که در منطقه سقوط هواپیما زندگی می‌‌کنند، به بیمارستان منتقل شده‌اند.

کانال تلویزیونی ژئو با استناد به منبعی در اداره هواپیمایی کشوری پاکستان اعلام کرد که این هواپیما یک دقیقه قبل از فرود در کراچی سقوط کرده است.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان با ابراز تاسف عمیق نسبت به سقوط هواپیمای مسافربری این کشور در کراچی، دستور فوری بررسی و دریافت علل این حادثه را به مدیر اجرایی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کرد.

در ویدیویی که از محل حادثه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است به وضوح بلند شدن دود سیاه رنگی را از محل حادثه نشان می دهد. مقامات پاکستانی معتقد هستند که اشکالات فنی باعث سقوط هواپیما شده است اما با این حال هنوز نتیجه گیری در این باره زود است و نیاز است تا بررسی های تکمیلی انجام شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала