ممنوعیت اعلام آمار کرونا در آمریکا

© REUTERS / Lucas Jackson آمریکا
 آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان آمریکایی نباید آمار ابتلا به کروناویروس در سه ایالت آمریکا را منتشر کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « BuzzFeed News»، دانشمندان آمریکایی نباید آمار ابتلا به کروناویروس در سه ایالت آمریکا را منتشر کنند. اعلام آمار مبتلایان به کووید -19 در سه ایالت آریزونا، جورجیا و فلوریدا ممنوع شده است.

به عقیده محققان و دانشمندان چنین محدودیت سختی در اعلام اخبار مربوط به شیوع کرونا باعث کاهش سطح اعتماد به سازمان های بهداشت و درمان خواهد شد. مقامات این سه ایالات انتشار اطلاعات را محدود و یا آن‌ها را تحریف می‌کنند. مردم «با دیدن سطح پایین آمار مبتلایان و اخبار نادرست به خیابانها می روند و مبتلا می شوند و می میرند. بدین ترتیب اطمینان مردم خدشه‌دار می شود».

عربستان و قطر در زمینه آمار کرونا در کشورهای عربی رکورد‌دار هستند - اسپوتنیک ایران
عربستان و قطر در زمینه آمار کرونا در کشورهای عربی رکورد‌دار هستند

ایالت فلوریدا  در فهرست ایالاتی است که بیشتر از دیگر ایالات از کروناویروس آسیب دیده است. 4 ماه مه قرنطینه آنجا لغو شد. در آریزونا نیز 8 ماه مه قرنطینه برداشته شد و مقامات رسمی از محققان خواستند کارهای مربوط به رهگیری اطلاعات کووید-19متوقف شود تا افزایش تعداد مبتلایان متوقف گردد.

جورجیا یکی از اولین ایالات آمریکا بود که در آنجا زودتر از ایالات دیگر فعالیت بخش صنعت ازسرگرفته شد. در آنجا نیز اخبار مربوط به مبتلایان کروناویروس تحریف شده است و آمار دست‌کاری شده‌اند.

تا روز 21 ماه مه در آمریکا تقریبا 1 میلیون و 600 هزار مبتلا به کروناویروس به ثبت رسیده است که 93 هزار نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 294 هزار نفر بهبود یافتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала