تعداد مبتلایان به کووید ـ 19 در جهان از 5 میلیون نفر هم گذشت

© AP Photo / Robert F. Bukatyتعداد مبتلایان به کووید ـ 19 در جهان از 5 میلیون نفر تجاوز کرد
تعداد مبتلایان به کووید ـ 19 در جهان از 5 میلیون نفر تجاوز کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس ارقام منتشره از سوی دانشگاه جان هاپکینز آمریکا ، تا به حال بیش از 5 میلیون نفر در جهان به نوع جدید کرونا ویروس مبتلا شده اند. موارد ابتلا به ویروس کرونا در 188 کشور جهان گزارش شده است. تقریباً 1.9 میلیون نفر از مبتلایان به این بیماری درمان شده و بیش از 328،000 نفرآ جان خود را از دست داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، بیشترین  موارد ابتلا به  کووید - 19 (COVID-19) در ایالات متحده به میزان بیش از 1.5 میلیون نفر شناسایی شده و بیش از 93000 نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند که بالاترین رقم قربانیان کرونا در جهان است. روسیه از نظر تعداد موارد ابتلا به کرونا در جایگاه دوم در جهان قرار دارد. تقریباً 309000 نفر مبتلا در روسیه وجود دارد که و نزدیک  3000 نفر از انها جان باخته اند.

برزیل با تقریباً 292000 مورد ابتلا به COVID-19 در مکان سوم قرار دارد. بریتانیا (تقریباً 250،000 مبتلا ) و اسپانیا (بیش از 232000 نفر) در جایگاه های چهارم و پنجم قرار دارند. 5 کشور دارای بیشترین تعداد قربانیان کرونا  به جز ایالات متحده،  بریتانیا (تقریباً 36000 قربانی COVID-19) ، ایتالیا (بیش از 32000 نفر) ، فرانسه (بیش از 28000) و اسپانیا (تقریبا 28،000 نفر) هستند.

نظر سازمان جهانی بهداشت درباره روایت وجود کرونا در حالت خفته قبل از همه گیری - اسپوتنیک ایران
هشدار سازمان بهداشت جهانی از احتمال موج دوم ویروس کرونا

بتازگی سازمان بهداشت جهانی از رسیدن به رکورد از لحاظ تعداد بیماران جدید مبتلا شده به کروناویروس در یک روز به میزان 106 هزارنفر خبر داده بود.

طبق آخرین آمار منتشره مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به بیش از   129 هزار نفر و تعداد جان باختگان این بیماری به 7 هزار و 249  نفر رسیده است.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از قاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала