ممنوعیت خوردن گوشت حیوانات وحشی در ووهان

© Sputnik / Alexey Vitvitskyممنوعت تجارت خوردن گوشت حیوانات وحشی در ووهان
ممنوعت تجارت خوردن گوشت حیوانات وحشی در ووهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات شهر ووهان چین که کانون شیوع ویروس کرونا در جهان به شمار می‌آید، تجارت حیوانات وحشی را ممنوع کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از انتخاب، شیوع ویروس کرونا، مقامات چینی را بر آن داشته تا تجارت و مصرف حیوانات وحشی را ممنوع کنند.

ویروس شناس چینی درباره پنهان کاری موارد ابتلا به کرونا صحبت کرد - اسپوتنیک ایران
ویروس شناس چینی درباره پنهان کاری موارد ابتلا به کرونا صحبت کرد

اما مقامات ووهان یک قدم جلوتر گذاشته‌اند و علاوه بر ممنوعیت تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی، شکار و خوردن این حیوانات را هم ممنوع کرده‌اند.

از زمان شیوع ویروس کرونا، بارها از یک بازار فروش حیوانات وحشی در شهر ووهان چین به عنوان سرمنشا نام برده شده و یک ویروس شناس چینی گفته به احتمال زیاد خفاش‌ها منشا این نوع عفونت تنفسی هستند.

فروش حیوانات وحشی در بازارهای محلی در چین بسیار رایج است و این بازارها منبع بیماری‌های جدید ویروسی شناخته می‌شوند؛ مثلا ویروس بیماری سارس که چند سال پیش ابتدا در چین شایع و بعد باعث مرگ شماری در سراسر جهان شد، از نوعی راسو به نام گربه زباد به انسان منتقل شد. گربه زباد هم از حیواناتی است که در بازارهای چین به فروش می‌رود.

در 11 مارس، سازمان بهداشت جهانی شیوع عفونت کرونا ویروس جدید "کووید-19" با عنوان بیماری همه گیر را اعلام کرد. براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، بیش از 5 میلیون مورد از این بیماری در جهان ثبت شده است و بیش از 318 هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала