متهم شدن اپل به شنود کاربران

© Flickr / Mike Lauمتهم شدن اپل به شنود کاربران
متهم شدن اپل به شنود کاربران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت اپل متهم به این شد که از طریق دستیار صوتی "سیری" بطور گسترده به شنود مکالمات کاربران می پردازد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گاردین گزارش داد که وارد کننده این اتهام از تنظیم کننده های اروپایی فناوری اطلاعات خواسته است که در این رابطه تدابیری را علیه این شرکت آمریکایی اتخاذ کنند.

این شکایت درباره نقض حقوق مصرف کنندگان خدمات اپل توسط توماس لو بوینک (Thomas le Bonniec) ، کارمند پیمانی سابق اپل مطرح شده است . وی خاطرنشان كرد كه علیرغم عذرخواهی های سابق از سوی اپل  ، این شرکت همچنان به ضبط و تجزیه و تحلیل مکالمات كاربران خود ادامه داده و بدین ترتیب حقوق مدنی اساسی مردم را نقض می كند. به گفته وی ، نامه مربوطه به کلیه دفاتر تنظیم کننده های اروپایی در زمینه نظارت بر جمع آوری و ذخیره اطلاعات ارسال شده است.

امتناع اپل از دسترسی دائم مقامات آمریکایی به اطلاعات کاربران
 - اسپوتنیک ایران
امتناع اپل از دسترسی دائم مقامات آمریکایی به اطلاعات کاربران

توما گفت: "من نگران این هستم كه گرچه به شهروندان اتحادیه اروپا گفته می شود كه آنها یكی از سختگیرترین قوانین حمایت از اطلاعات شخصی را دارند،  شركتهای بزرگ فناوری اطلاعات همچنان به شنود مردم می پردازند." وی گفت که براساس یک قرارداد در دفتر شرکتی در شهر کورک (ایرلند) کار کرده و به ضبط و تجزیه و تحلیل نوارهای تهیه شده توسط سیری به زبان انگلیسی و فرانسه می پرداخت . لو بوننیک به دلیل ملاحظات اخلاقی مجبور شد در تابستان سال 2019 این شرکت را ترک کند.

به گفته این متخصص ، دستیار صوتی سیری تقریباً دائماً مکالمات کاربر و خانواده وی را ضبط می کند و این کار را حتی بدون فعال سازی این دستیار صوتی انجام می دهد: "من شنیده ام افرادی که در مورد بیماری سرطان خود،  بستگان فوت کرده ، دین ، ​​جنس ، سیاست و مواد مخدر صحبت می کنند بدون اینکه بخواهند این را با سیری به اشتراک بگذارند". توماس لو بوینک در گفتگو با خبرنگاران ، با بیان اینکه اپل به حفظ حریم خصوصی مشتریان اهمیت نمی دهد گفت: "این شرکت هیچگونه  تحقیقاتی در این زمینه  انجام نداده است."

اپل در اوت سال 2019 ، خاتمه نگهداری و شنود سوابق تعامل کاربران  با سیری را اعلام کرد. این شرکت همچنین متذکر شد که کلیه پیام های ضبط شده بدون هویت هستند . در پایان ماه ژوئیه ، گاردین گزارش داد که نوارهای صوتی ضبط شده توسط سیری حاوی اطلاعات محرمانه هستند و این دستیار صوتی می تواند به طور مداوم کارکرده و صحبت های کاربر را ضبط کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала