مقایسه خطر کرونا و آنفولانزا

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر مقایسه خطر کرونا و آنفولانزا
مقایسه خطر کرونا و آنفولانزا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس تحقیقاتی که توسط پژوهشگران آمریکایی به عمل آورده شده، خطرات ناشی از ویروس کرونا و آنفولانزا را با یکدیگر مقایسه کردند..

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Health Affairs، دانشمندان دانشگاه واشنگتن به این نتیجه رسیده اند که کووید-19 بسیار مهلکتر از آنفولانزای معمولی است.

 کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
مبتلایان به کووید ۱۹ در ایران به ۱۲۴۶۰۳ نفر رسید

به گفته دانشمندان، در ایالات متحده میزان مرگ و میر در بین مبتلایان به کووید-19 و داشتن علائم بیماری 1.3 درصد است. در حالی که همین شاخص برای آنفولانزای فصلی تنها در 1.0 درصد است. این آمار براساس داده های مربوط به عوارض و مرگ و میر در 116 شهر در 33 ایالت آلوده آمریکا انجام شده است.

طبق پیش بینی محققان، اگر در ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای جهان مبارزه منسجم تری علیه این بیماری همه گیر آغاز نشود، ممکن است تعداد کشته ها به مقیاس فاجعه باری برسد.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می ‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در چهار ماه گذشته تقریبا سراسر جهان را درگیر کرده است.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا صبح امروز سه ‌شنبه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 4 میلیون و 893 هزار و 260 نفر افزایش یافته است. همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به 320 هزار و 173 نفر و شمار بهبود یافتگان به 1 میلیون و 907 هزار و 992 نفر رسیده است.

با آنکه شمار مبتلایان به کرونا در برخی کشورها سیر نزولی دارد، اما در برخی دیگر از کشورها بر آمار مبتلایان روز به روز افزوده می ‌شود. در برخی کشور‌ها علی ‌رغم ادامه همه‌ گیری، محدودیت‌های کرونایی کاهش یافته است.

نام آمریکا، روسیه، اسپانیا، برزیل، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه و ایران به ترتیب در رده‌های اول تا دهم جدول کشور‌های آلوده به ویروس کووید-19 به چشم می خورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала