واکنش عراق به برافراشتن پرچم همجنسگرایان در بغداد

© Flickr / Benno Hansenواکنش عراق به برافراشتن پرچم همجنسگرایان در بغداد
واکنش عراق به برافراشتن پرچم همجنسگرایان در بغداد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه ای برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان از سوی دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا و برخی سفارت‌های اروپایی در بغداد را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امورخارجه عراق در این بیانیه از اقدام دفتر اتحادیه اروپا و سایر هیات‌های خارجی فعال در افراشتن پرچم همجنسگرایان در سفارتخانه‌های خود به دلیل نقض اصول و ارزش‌های والای اخلاقی مورد احترام همه مذاهب الهی و همچنین مغایرت آن با اصول و هنجارهای اجتماعی عراق و تحریک احساسات و مفاهیم مقدس دینی ابراز تأسف کرده است.

در این بیانیه آمده است، به همین مناسبت، ما به همه هیات‌هایی که در عراق فعالیت می‌کنند یادآور می‌شویم که به قوانین موجود در کشور پایبند باشند و آداب دیپلماتیک و ارزش‌های جامعه عراق را رعایت کنند.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق، روز یکشنبه برای نخستن‌بار پرچم همجنسگرایان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق به اهتزاز درآورد.

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد: همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جهان، امروز (یکشنبه) در بغداد پرچم رنگین کمان (پرچم همجنسگرایان) را به مناسبت روز جهانی مقابله با فوبیای همجنسگرایی و تغییر جنسیتی برافراشته‌ایم و توجه‌ها را به حقوق همجنسگرایان معطوف کرده‌ایم.

این اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا با اعلام انزجار و واکنش منفی گسترده مقام‌های سیاسی و خشم مردم عراق در سراسر این کشور مواجه شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала