نتانیاهو: زمان الحاق سرزمین‌های فلسطین فرا رسیده است

© AFP 2023 / Abir Sultan نتانیاهو: زمان الحاق سرزمین‌های فلسطین فرا رسیده است
نتانیاهو: زمان الحاق سرزمین‌های فلسطین فرا رسیده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل الحاق سرزمین‌های فلسطین را "فصل شکوهمند دیگری در تاریخ صهیونیسم" دانست.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در کنست به نمایندگی از کابینه جدید این کشور اظهار داشت که زمان انضمام سرزمین‌های فلسطین به شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری و دره اردن فرا رسیده است.

آمریکا، اسرائیل را به آغاز مقدمات الحاق سرزمین‌های فلسطین فراخواند - اسپوتنیک ایران
آمریکا، اسرائیل را به آغاز مقدمات الحاق سرزمین‌های فلسطین فراخواند

به گفته نتانیاهو، الحاق سرزمین‌های کشور همسایه به "فصل شکوهمند دیگری در تاریخ صهیونیسم" تبدیل خواهد شد. نخست وزیر اسرائیل تصریح کرد: واقعیت این است؛ این سرزمینها محلی است که یهودیان در آن ظهور و توسعه یافتند. زمان آن رسیده است که (حاکمیت) اسرائیل (بر این مناطق) گسترش یابد و فصل شکوهمند دیگری در تاریخ صهیونیسم رقم بزند.

پیش از این، دیوید فریدمن، سفیر ایالات متحده در اسرائیل از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواسته بود تا مقدمات الحاق سرزمین‌های فلسطین در کرانه باختری را آغاز کند. به گفته این دیپلمات، اسرائیل ابتدا باید محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین را مطلع كند كه طرف وی برای مذاكره درباره شرایط "معامله قرن" كه در ژانویه توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا تعیین شد، دعوت می‌گردد.

شایان ذکر است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا 28 ژانویه همراه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در کاخ سفید از طرح صلح خود موسوم به "معامله قرن" رونمایی و اعلام کرد که اورشلیم پایتخت یکپارچه اسرائیل باقی می‌ماند. در پی رونمایی از این طرح، تمامی گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت خود را با آن اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با اسرائیل هستند، از این طرح حمایت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала