ویروس شناس چینی درباره پنهان کاری موارد ابتلا به کرونا صحبت کرد

© AP Photo / Xiong Qi / Xinhuaویروس شناس چینی درباره پنهان کاری موارد ابتلا به کرونا صحبت کرد
ویروس شناس چینی درباره پنهان کاری موارد ابتلا به کرونا صحبت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور ارشد پزشکی دولت چین: مقامات ووهان در دسامبر سال 2019 جزییات مربوط به گستردگی شیوع کرونا را پنهان کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ژونگ نانشان، مشاور ارشد پزشکی دولت چین در مصاحبه با سی ان ان اعلام کرد: مقامات ووهان در دسامبر سال 2019 جزییات مربوط به گستردگی شیوع کرونا را پنهان کردند.

خاطرنشان می شود که این پزشک اواسط ماه ژانویه وارد شهر ووهان شد و تأیید کرد که ویروس می تواند از فرد به فرد دیگر منتقل شود. اما مقامات محلی از تصدیق این امر خودداری كردند و اوضاع كروناویروس در منطقه را تحت کنترل اعلام کردند.

وی افزود: "در آن زمان، مقامات محلی نمی خواستند حقیقت را بگویند. در همان آغاز، آنها سکوت کرده بودند و من گفتم که شاید افراد بیشتری از ما به این ویروس مبتلا شوند."

جهانپور: شمار مبتلایان به کرونا در ایران از 120 هزار نفر عبور کرد - اسپوتنیک ایران
جهانپور: شمار مبتلایان به کرونا در ایران از 120 هزار نفر عبور کرد

نانشان گفت که زمانی به اطلاعات ارائه توسط مقامات ووهان مشکوک شد که آمار رسمی موارد ابتلا بر اثر کرونا به مدت 10 روز تغییر نکرد و روی عدد 41 ثابت مانده بود. در حالی که گزارش های مربوط به شیوع کروناویروس از خارج شروع شده بود. وی سپس در این باره از مقامات ووهان سوال پرسید و پس از آن آنها "بسیار با اکراه" داده های واقعی را ارائه دادند که تا 20 ژانویه، تعداد کل موارد کرونا در ووهان به 198 نفر رسیده بود که سه نفر فوت کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد که پنهان کردن داده ها فقط در مرحله اولیه شیوع بیماری کرونا صورت گرفته بود و بنابراین از 23 ژانویه، من فکر می کنم تمام داده ها ... درست بودند.

این پزشک 83 ساله چینی که چهره قهرمان مبارزه با ویروس سارس در سال 2003 نیز بوده است، در این مصاحبه تاکید کرد مقامات محلی در ووهان در دسامبر 2019 جزییاتی کلیدی از نحوه شیوع ویروس کرونا را پنهان می‌کردند.

در تاریخ 27 ژانویه شهردار ووهان در مصاحبه با تلویزیون دولتی چین اعتراف کرد او اطلاعات واقعی درباره ویروس کرونا را به موقع به مردم اعلام نکرده چون باید این کار را پس از بررسی‌های اولیه و کسب مجوز از دولت مرکزی انجام می‌دادند. او در این مصاحبه گفت: ما فقط می‌توانیم اطلاعات را پس از کسب مجوز افشا کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала