آیا چین در معرض موج دوم کرونا‌ویروس است؟

© REUTERS / Aly Songآیا چین در معرض موج دوم کرونا‌ویروس است؟
آیا چین در معرض موج دوم کرونا‌ویروس است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس چینی: خطر موج دوم بیماری همه گیری COVID-19 در چین برطرف نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، ژونگ نانشان ، اپیدمیولوژیست برجسته چینی هشدار داد: " پس از آنکه گسترش كرونا‌ویروس در چین به طور كلی تحت كنترل قرار گرفته و این كشور به حالت عادی باز می گردد، احتمال  شروع موج جدیدی از این بیماری همه گیر وجود دارد."

این دانشمند افزود: "چین هنوز با خطر موج دوم بیماری همه گیر روبرو است."

کشف موارد جدید ابتلا به کرونا در چین  - اسپوتنیک ایران
کشف موارد جدید ابتلا به کرونا در چین

وی تأکید کرد: " فکر می کنم در این مرحله وضعیت ثبات و مصونیت در برابر عفونت در چین خوشبینانه‌تر از کشورهای خارجی نیست. بیشتر چینی ها به دلیل سیستم ایمنی ناکافی در معرض ابتلا به کرونا‌ویروس هستند."

ژونگ نانشان با بیان اینکه از تعداد عفونت ها و مرگ و میرها در ایالات متحده شوکه شده است، گفت که دولت های غربی این شیوع را جدی نگرفتند و افزود: "در بعضی از کشورها به اشتباه سعی می کنند کرونا‌ویروس را با ویروس آنفولانزا مقایسه کنند."

وی گفت که نسبت به چشم انداز ایجاد سریع یک واکسن موثر علیه COVID-19 بدبین است. به گفته وی، در حال حاضر چندین نوع واکسن در چین وجود دارد که تحت آزمایش های بالینی قرار می گیرند، اما ممکن است چندین سال طول بکشد تا راه حل "مناسب " پیدا شود.

این دانشمند گفت: "ما بارها و بارها واكسن های مختلفی را آزمایش كرده ایم، اما هنوز برای نتیجه گیری زود است. ما هنوز نمی دانیم از کدام واکسن باید برای مقابله با کروناویروس جدید استفاده شود. "

 وی با تأکید بر اینکه در شرایط عدم وجود واکسن، حفظ سبک زندگی سالم یک روش مؤثر برای تقویت ایمنی است، اظهار داشت: " خود او به طور جدی به ورزش می‌پردازد و از خوردن بیش از حد غذا پرهیز می کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала