کشف آنتی‌بادی در خون سگ

© AFP 2023 / Johannes Eiseleکشف آنتی‌بادی در خون سگ
کشف آنتی‌بادی در خون سگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چند مورد ابتلا سگ به کووید-19در کشورهای مختلف جهان به ثبت رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله « نیچر»، چند مورد ابتلا سگ به کووید-19 در کشورهای مختلف جهان به ثبت رسیده است. متخصصان به بررسی احتمال ابتلای سگ ها از صاحبان بیمار خود پرداختند.

محققان استرالیا و چین خون 15 سگ را آزمایش کردند که صاحبان آنها مبتلا به کروناویروس شده و در بیمارستان بستری بودند. سگ ها را از صاحبان آنها جدا کردند. در آنالیز خون 2 سگ «آر ان ای» کروناویروس سارس – کووید 2 کشف شد.

سرفه - اسپوتنیک ایران
هزاران دلار جریمه سرفه در استرالیا

یکی از سگ‌ها دو روز بعد از بازگشت به خانه مرد. محققان معتقدند که علت مرگ او بیماری های دیگری بود که قبل از ابتلا به کووید -9  بدن او را ضعیف کرده بود. سگ نژاد آوچار آلمانی یک روز پس از ابتلای صاحبش به کووید -19، ویروس «آر ان ای» کروناویروس در بزاق دهانش کشف شد. اما آنالیز سگ دیگری که در همان خانه بسر می برد خوب بود و تست کرونای او منفی بود.

در تمام مدت قرنطینه سگ ها هیچگونه علامت ابتلا به ویروس را نشان ندادند و در خون آنها آنتی بادی نسبت به سارس کووید -2 کشف شد. اما این آزمایشات هنوز برای توضیح این امر که آیا ویروس می تواند از یک سگ به سگ دیگر و یا از سگ به انسان منتقل شود، کافی نیست.

به عقیده محققان از آنجا که بطور دقیق نمی توان در رابطه با انتقال کروناویروس از حیوانات به انسان و یا به یکدیگر صحبت کرد، تست کرونا باید نه فقط در رابطه با آدمها، بلکه حیوانات خانگی که بیمار را احاطه می کنند انجام شود و تا دریافت نتیجه آزمایشات، آن‌ها باید در قرنطینه نگه داشته شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала