مقایسه نظام های بهداشتی روسیه و آمریکا

© Sputnik / Iliya Pitalevمقایسه نظام های بهداشتی روسیه و آمریکا
مقایسه نظام های بهداشتی روسیه و آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارگاریتا سیمونیان ، سردبیر خبرگزاری بین المللی "روسیا سگودنیا" وشبکه تلویزیونی RT روسیه ، نظام های بهداشت و درمان روسیه و آمریکا را با توجه به رویکردهای آنها برای درمان عفونت کروناویروس با یکدیگر مقایسه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خانم سیمونیان در مصاحبه با تلویزیون روسیه گفت " هر روز ماجراهای بسیار شگفت آوری منتشر می شوند که با خواندن آنها  دلمان  خون می شود. مثلاً  یک پرستار آمریکایی در هفته 30 ـ ام بارداری یعنی دقیقاً زمانی که ما (در روسیه) به مرخصی زایمان می رویم ، به مواظبت از بیماران مبتلا به کرونا ویروس مشغول است و  طبعا خودش نیز به این ویروس مبتلا می شود. وی در خانه می ماند چون در آنجا به مردم توصیه نمی شود به پزشکان مراجعه کنند و توصیه می شود تا زمانی که به آستانه مرگ برسند، در خانه بمانند. ما رویکرد کاملاً متفاوت داریم. ما می گوییم: "به پزشکان مراجعه کنید. سریعاً با فوریت های پزشکی تماس بگیرید".

همیشه نیویوک تایمز راست می گوید حتی زمانی که دروغ بگوید - اسپوتنیک ایران
همیشه حق با نیویورک تایمز است حتی زمانی که دروغ بگوید

به گفته  ژورنالیست مشهور روسیه ، در آمریكا سرانه پزشک و تخت بیمارستانی  چند برابر کمتر از روسیه بوده و بسیاری از مردم نمی توانند از فوریت های پزشکی استفاده کنند زیرا غالباً توانایی پرداخت هزینه های مربوطه را ندارند.

خانم سیمونیان خاطرنشان کرد: "طبق آمار موجود ،  60 درصد از کسانی که از بیماری کرونا ویروس در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست می دهند ، پوست تیره دارند و جزو فقیرترین اقشار هستند".

سردبیر خبرگزاری بین المللی "روسیا سگودنیا" افزود:" باید قبول کرد که در آمریکا و همچنین در آلمان بهترین پزشکی در جهان برای افراد ثروتمند وجود دارد و این پزشکی  از نظر کیفیت و  از نظر سطح، درخشان و برتر است اما این پزشکی همچون در کشور ما از زمان شوروی برای عموم مردم نیست".  

وی ادامه داد: "بله ، پزشکی ما خیلی خوب نیست ما در درمانگاه ها خود صف داریم. شاید نیم ساعت منتظر آمبولانس باشیم ، پرستار ما بی ادب است. رفقا ، ما چنین وضعی را داریم اما از دستاورد هایی نیز برخوردار هستیم و از جمله 30٪ تخت های بیمارستانی ما خالی و برای پذیرش بیماران آماده است. سیمونیان اضافه كرد: "ما باید به این ایده عادت كنیم كه ما نه فقط از آنجا بدتر نیستیم بلکه  در بسیاری مربوط به وضعیت اجتماعی خیلی بهتر هستیم و آمارهای ما حاکی از این نکته است."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала