سفیر ایران در روسیه: برای تامین تجهیزات دفاعی و نظامی پیشنهادهایی دریافت کرده‌‌ایم

© Sputnik / Nina Zotina /  مراجعه به بانک تصاویر سفیر ایران در روسیه: برای تامین تجهیزات دفاعی و نظامی پیشنهادهایی دریافت کرده‌‌ایم
سفیر ایران در روسیه: برای تامین تجهیزات دفاعی و نظامی پیشنهادهایی دریافت کرده‌‌ایم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، تامین نیازهای دفاعی را حق قانونی ایران دانست.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در دومین سالگرد خروج ایالات متحده از برجام در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری ریانووستی به تشریح مواضع ایران در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین المللی پرداخت.

 روسيه: دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران وجود ندارد  - اسپوتنیک ایران
روسيه: دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران وجود ندارد

ریانووستی: رئیس جمهور روحانی پیشتر در نامه خود به رهبران کشورهای عضو برجام اخطار داده بود که ایران به تمدید تحریم تسلیحاتی پاسخ خواهد داد. صحبت در خصوص چه اقداماتی می باشد؟ آیا تهران به شکل قطعی از توافق خارج خواهد شد؟ آیا اقداماتی از جنس اقدامات نظامی صورت خواهد داد؟

جلالی در پاسخ اظهار داشت: همانطور که رئیس جمهور روحانی در نامه خود به سران کشورهای عضو برجام نوشتند عکس العمل ایران به طرح موضوع ایران در شورای امنیت و تمدید تحریم های تسلیحاتی شدید خواهد بود. برای پاسخگویی به این تحرکات گزینه های مختلفی وجود دارد. اما در مورد استفاده از اقدام نظامی باید بگویم که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال راه حل های صلح آمیز و قانونی است. تاریخ نشان داده است ایران در طی یک قرن اخیر آغازگر هیچ جنگی نبوده و تنها از خود دفاع کرده است.

ریانووستی: پایان تاریخ اعتبار تحریم و یا دقیق تر دوره منع صادرات برای ایران در فصل پاییز به پایان خواهد رسید، آیا تهران در حال مذاکرات را با کشورهای مختلف در خصوص صادرات احتمالی به کشور در خصوص انواع درخواستی تسلیحات، می باشد؟ آیا چنین مذاکراتی با روسیه صورت می پذیرند؟ اگر پاسخ مثبت است، صحبت در خصوص چه نوع تسلیحاتی می باشد؟

سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: تحریم های تسلیحاتی ایران در ماه نوامبر سال جاری پایان می یابد. تامین نیازهای دفاعی حق قانونی ایران می باشد و بعد از پایان محدودیت ها، اقدام لازم صورت خواهد گرفت. تا کنون ایران پیشنهاداتی برای تامین تجهیزات دفاعی و نظامی دریافت کرده، اما محدودیت‌های موجود اجازه نداد معامله‌ای در این زمینه صورت بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала