گمانه زنی جدید: آیا کووید ـ 19 برای همیشه در زندگی ما باقی خواهد ماند؟

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر گمانه زنی جدید: آیا کووید ـ 19 برای همیشه در زندگی ما باقی خواهد ماند؟
گمانه زنی جدید: آیا کووید ـ 19 برای همیشه در زندگی ما باقی خواهد ماند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروفسور یوری بوبییف ، معاون مدیر انستیتوی مسائل پزشکی و زیست شناسی آکادمی علوم روسیه معتقد است نوع جدید ویروس کرونا احتمالاً برای همیشه در زندگی انسان ها باقی خواهد ماند و به این دلیل اقدامات سخت گیرانه بهداشتی پیشرفته حتی پس از خارج شدن از قرنطینه خانگی در عادت مردم باقی خواهند ماند.

به گزارش اسپوتنیک، پروفسور روس گفت : "ویروس کرونا  ظاهرا ، برای همیشه با ما خواهد بود . بنابراین تشبیه آن به ایدزدور از واقعیت نیست . پیدایش ایدز منجر به ظهور فرهنگ سکس محافظت شده است . به نظر من وضع در رابطه با ویروس کرونا نیز یکسان خواهد بود. امکان دارد موج های دوم و  سوم این بیماری همه گیر آغازشود . ابتلای پراکنده به کرونا همچنان ادامه خواهد داشت. واکسن آن ساخته خواهد شد اما  مانند واکسن های مدرن آنفولانزا 100 درصد مؤثر نخواهد بود و تا زمانی که خطر ابتلا ویروس کرونا وجود داشته باشد ، همه باید به اقدامات بهداشتی پایبند باشند. "

بوبییف افزود: "من فکر می کنم عاداتی که در خلال قرنطینه ایجاد شده اند باقی خواهند ماند".

جانسون: تضمینی نیست که بتوانیم واکسن کرونا را بسازیم - اسپوتنیک ایران
جانسون: تضمینی نیست که بتوانیم واکسن کرونا را بسازیم

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا (کووید ـ 19) را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از قاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала