شکل گیری سیستم ایمنی قوی فقط در هفت درصد بیماران کرونایی

© Fotolia / Alex011973آزمایش در آزمایشگاه
آزمایش در آزمایشگاه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در همه بیماران مبتلا به کروناویروس آنتی‌بادی تولید نمی‌شود.

به گزارش اسپوتنیک آنچا بارانووا دکتر علم زیست‌شناسی و پروفسور مدرسه عالی سیستم بیولوژی GMU در آمریکا اعلام کرد که شکلگیری سیستم ایمنی قوی فقط در هفت - هشت درصد بیماران کرونایی ممکن خواهد بود.

وی در این رابطه گفت:«اغلب اتفاق می افتد که روند گذار بیماری در شکلگیری سیستم ایمنی قوی دخالت دارد. هر چه روند بیماری سخت تر باشد، سیستم ایمنی قوی تر خواهد بود. هستند بیمارانی که سرفه می‌کردند و تب داشتند، اما در بدن آنها آنتی بادی نسبت به کروناویروس تولید نشده است. از اینرو آنها درمقابل کووید -19 ایمن نیستند.

سیستم تست کرونا ویروس در لابراتوری - اسپوتنیک ایران
کمک سیستم تست‌ روسی به بیماران کشورهای دیگر

در بین بیمارانی که سیستم قوی ایمنی طی ابتلا به کروناویروس در بدن آنها شکل گرفته است حدود 8-7 درصد بیمارانی هستند که از آنتی بادی آنها می توان برای درمان دیگران با استفاده از پلاسما استفاده کرد که این روش درمانی مورد استفاده قرار می گیرد».

سیستم ایمنی تقریبا 40 درصد باقی افراد مبتلا به کووید -19 نسبتا ضعیف است. سیستم ایمنی اینگونه افراد طی یکماه ضعیف می شود و آنها در خطر ابتلای دوباره قرار می گیرند. این نکته گویای آن است که آدمها متفاوت هستند و بشکل گوناگونی بیماری را از سر می گذرانند. محققان به این نتیجه رسیدند که سیستم مقاوم در افراد مسنی مشاهده شده است که بیماری کووید -19 را بشکل سخت تری گذراندند.

ویروس همه‌گیر بیش از 4 میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده که حدود 280 هزار نفر آنها جان سپردند  و بیش از یک میلیون نفر بهبود یافتند. در روسیه حدود 221 هزار نفر مبتلا به کروناویروس شده اند که 39 هزار نفر آنها توانستند این ویروس را شکست بدهند و 2009 نفر از بیماران جان سپردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала