درخواست کشورهای عربی از اسرائیل برای مقابله با کرونا

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست کشورهای عربی از اسرائیل برای مقابله با کرونا
درخواست کشورهای عربی از اسرائیل برای مقابله با کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سه کشور حوزه خلیج فارس از جمله بحرین برای مقابله با ویروس کرونا از اسرائیل درخواست کمک کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روزنامه اورشلیم پست اسرائیل نوشت؛ سه کشور در حوزه خلیج فارس از جمله بحرین طی هفته‌های اخیر پیرامون دریافت اطلاعات و کمک برای مقابله با این ویروس با اسرائیل رایزنی کردند.

اسرائیل از دستیابی به موفقیت در مبارزه با کرونا خبر داد - اسپوتنیک ایران
اسرائیل از دستیابی به موفقیت در مبارزه با کرونا خبر داد

به نوشته این روزنامه، این سه کشور ضمن ابراز توجه به ابزارهای لازم برای مقابله با کرونا به مرکزی درمانی شیبا در تل آویو رفتند.

اورشلیم پست در این رابطه نوشت، سفیر امارات در سازمان ملل هفته پیش تصریح کرد، دولتش آماده است تا در زمینه تولید واکسن کرونا با رژیم صهیونیستی همکاری کند.

همچنین روزنامه مذکور به نقل از خاخام یهودی مارک اشنایر، رئیس سازمان بین‌المللی "گفت‌وگوی دینی" نوشت، بعضی از کشورهای حوزه خلیج فارس مقابله با کرونا را فرصتی برای افزایش همکاری خود با تل آویو می‌بینند.

به جز مصر و اردن که در چارچوب دو معاهده صلح با اسرائیل ارتباط دارند هیچ کشور عربی دیگری روابط رسمی علنی با این کشور ندارد، اما مسئولان دولت تل آویو طی ماه‌های اخیر بارها از بهبود روابط خود با برخی از کشورهای عربی بدون اینکه نامی از آنها ببرند، صحبت کرده‌اند.

روند عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی به دلیل مشارکت این رژیم در فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و اقتصادی که کشورهای عربی از جمله امارات برگزار می‌کنند، افزایش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала