ویروس کرونا افراد سیگاری را بیشتر تهدید می کند

CC0 / Pixabay / ویروس کرونا افراد سیگاری را بیشتر تهدید می کند
ویروس کرونا افراد سیگاری را بیشتر تهدید می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که استعمال دخانیات نه تنها از بدن در برابر ابتلا به کووید-۱۹ محافظت نمی‌کند بلکه خطر کرونا برای افراد سیگاری بیشتر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر "ماریا فان کرخوف"، سرپرست فنی مقابله با کووید-۱۹ در برنامه فوریت‌های بهداشت سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به سوالی درباره صحت این ادعا که "برخی دانشمندان دریافته‌اند افراد سیگاری کمتر به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری می‌شوند."، تاکید کرد: این گفته واقعاََ درست نیست.

تعداد مبتلایان به کرونا در دنیا از چهار میلیون نفر نیز بیشتر شد - اسپوتنیک ایران
تعداد مبتلایان به کرونا در دنیا از چهار میلیون نفر نیز بیشتر شد

وی اظهار داشت: برخی گزارش‌های رسانه‌ای درمورد مطالعات بازنگری نشده‌ای وجود دارند که به بررسی میزان استعمال دخانیات در مبتلایان به کووید-۱۹ و بستری در بیمارستان پرداخته است. اما باید توجه داشت این مطالعات برای ارزیابی این موضوع نبودند که آیا استعمال سیگار، افراد را در برابر ابتلا به کرونا محافظت می‌کند یا خیر؟ و قطعا هیچ کدام اعلام نکرده‌اند که سیگار، افراد را از ابتلا به این بیماری مصون نگه می‌دارد.

ماریا فان کرخوف ادامه داد: مضرات تنباکو به خوبی شناخته شده است و ما می‌دانیم که میلیون‌ها نفر همه ساله در اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند. کووید-۱۹ نیز یک بیماری تنفسی است و سیگار کشیدن نیز باعث آسیب به ریه‌ها و در نتیجه وخیم‌تر شدن حال مبتلایان به این بیماری می‌شود.

وی تاکید کرد: شماری از تحقیقات نشان داده‌اند که استعمال دخانیات منجر به ایجاد بیماری‌های شدید شده و افراد را در معرض خطرات بیشتر و نیاز به دستگاه‌های تنفسی، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و در نهایت مرگ و میر قرار می‌دهد.

دکتر ماریا فان کرخوف، سرپرست فنی مقابله با کووید-۱۹ در برنامه فوریت‌های بهداشت سازمان جهانی بهداشت در پایان تاکید کرد: افراد از استعمال دخانیات خودداری کنند، چرا که علاوه بر مضرات شناخته شده آن‌ها، افراد را در شرایط شیوع کروناویروس در خطر بالاتری از ابتلا به نوع حاد بیماری کووید-۱۹ و مرگ ناشی از آن قرار می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала