ایران به حملات سایبری به تولید کنندگان واکسن کرونا متهم شد

© Depositphotos.com / Gorodenkoffایران به حملات سایبری به تولید کنندگان واکسن کرونا متهم شد
ایران به حملات سایبری به تولید کنندگان واکسن کرونا متهم شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری رویترز اعلام کرد هکرهایی که به طور مستقیم با ایران در ارتباط هستند ، یک سری حملات سایبری را به کارمندان شرکت آمریکایی Gilead انجام دادند که در حال تولید واکسن برای مبارزه با نوع جدید ویروس کرونا است.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگویان چندین شرکت امنیت سایبری اظهار داشته اند  که سرورها و دامنه های اینترنتی که در تلاش برای هک کردن مورد استفاده قرار گرفته اند به نوعی با جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارند. با این وجود هنوز مشخص نیست که حملات هکرها تا چه حد موفق بوده است.

حمله هکرهای ایرانی به تعدادی از دانشگاه های غربی - اسپوتنیک ایران
حمله هکرهای ایرانی به تعدادی از دانشگاه های غربی

نمایندگی ایران در سازمان ملل دخالت این کشور در این حملات سایبری را انکار می کند. سخنگوی این نمایندگی خاطرنشان ساخت دولت ایران در جنگ سایبریشرکت ندارد. اقدامات ایران در فضای سایبری تدافعی بوده و با هدف محافظت از خود در برابر حملات بیشتر به زیرساخت های  این کشور صورت می گیرد.

پیشتر نیز گزارش داده بودند هکرهای ایرانی از اوایل آوریل با ارسال نامه های گویا از سوی خبرنگاران و محققان به وبسایت های سازمان بهداشت جهانی حمله کرده اند.

گفته شد که نامه ها از سوی گروهی از هکرهای ایرانی معروف به Charming Kitten که تحت حمایت دولت ایران قرار دارند، ارسال شده‌اند.

اضافه شده بود که این گروه که از سال 2014 فعالیت می کنند قبلا نیر علیه مخالفان ایران، دانشمندان، خبرنگاران و مدافعان حقوق بشر حملات  هکری ترتیب داده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала