تعداد مبتلایان به کرونا در دنیا از چهار میلیون نفر نیز بیشتر شد

© AFP 2023 / Bertrand Guayتعداد مبتلایان به کرونا در دنیا از چهار میلیون نفر نیز بیشتر شد
تعداد مبتلایان به کرونا در دنیا از چهار میلیون نفر نیز بیشتر شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا (کووید ـ 19) در جهان از چهار میلیون هم فراتر رفته است. آمار منتشره توسط پرتال Worldometers حاکی از این امر است.

به گزارش اسپوتنیک، براساس آمار این پرتال تا ساعت 4:55 بامداد به وقت  تهران ، 4010،396 نفر در جهان به کووید ـ 19 مبتلا شده ، 953 275 نفر جان  باخته و  1381948 نفر از مبتلایان  درمان شده اند.

اما آمار دانشگاه جان هاپکینز کمی فرق می کند . این دانشگاه اعلام کرد تعداد افراد مبتلا  به کرونا فقط دارد به چهار میلیون نفر نزدیک می شود و به 3 هزار و 935،764 نفر رسیده است .همچنین ، سایت این دانشگاه  از 274654 مورد فوتی خبر داده و می گوید 1311291 نفر از مبتلایان  درمان شده اند.

آزمایش موفقیت آمیز اولین واکسن کرونا روی میمون ها  - اسپوتنیک ایران
آزمایش موفقیت آمیز اولین واکسن کرونا روی میمون ها

ایالات متحده (1،283،846) از نظر تعداد مبتلایان در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن اسپانیا (222.857) ، دوم و ایتالیا (217،185) مقام سوم را کسب می کند. انگلیس (212629) و روسیه (187859) نیز از نظر تعداد مبتلایان در رتبه های چهارم پنجم قرار دارند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از قاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала