سازمان بهداشت جهانی: بازار چین منبع شیوع ویروس کرونا است

© AP Photo / Arek Ratajسازمان بهداشت جهانی: بازار چین منبع اصلی شیوع ویروس کرونا
سازمان بهداشت جهانی: بازار چین منبع اصلی شیوع ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی، بازارهای فروش گوشت در ووهان چین را بعنوان نقش اصلی در شیوع بیماری کرونا دانست.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در حال حاضر احتمال شیوع ویروس کرونا در خارج از چین منتفی است.

اظهارنظر جالب ترامپ درباره دلیل همه گیر شدن کرونا  - اسپوتنیک ایران
اظهارنظر جالب ترامپ درباره دلیل همه گیر شدن کرونا

كریستین لیند مایر سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در این خصوص گفت: بازارهای فروش گوشت حیوانات وحشی در شهر ووهان در تولید و شیوع ویروس کرونا نقش اساسی داشته‌اند اما باید در این مورد تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: همه شواهد در حال حاضر همه شواهد به سمت بازار منطقه ووهان می باشد. به گفته سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر هیچ اطلاعات دیگری درباره منبع کووید-19 در دست نیست.

لیند مایر همچنین تأکید کرد که این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا پیش از این در سراسر جهان و بصورت نامحسوس گسترش یافته باشد.

چین در ماه ژانویه این بازارها را به ظن داشتن نقش در انتقال ویروس تعطیل کرده بود. حالا سازمان بهداشت جهانی گفته نقش این بازارها را در انتقال ویروس ثابت شده می‌داند اما هنوز نمی‌تواند این نقش چگونه بوده است؛ یعنی هنوز معلوم نیست گوشت خام عرضه شده در این بازارهای محلی خود عامل انتقال ویروس بوده‌اند یا با عوامل دیگر آمیخته شده و باعث بروز بیماری شده‌اند.

با وجود اظهارنظر صریح سازمان بهداشت جهانی، مایک پمپئو و دیگر مقامات آمریکایی بارها چین را متهم کرده‌اند که ویروس کرونا را در یک آزمایشگاه سری در شهر ووهان ساخته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала