چین در پی رقم زدن سقوط دلار

© Depositphotos.com / Rookman48چین در پی رقم زدن سقوط دلار
چین در پی رقم زدن سقوط دلار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین ممکن است با فروش اوراق بهادار ایالات متحده، سقوط دلار را رقم بزند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه انگلیسی زبان "ساوت چاینا مورنینگ پست" می‌نویسد: چین ممکن است فروش اوراق بهادار ایالات متحده را آغاز کند و به این ترتیب باعث سقوط دلار شود.

سرویس های اطلاعاتی چین درباره درگیری های شدید با آمریکا هشدار دادند - اسپوتنیک ایران
سرویس های اطلاعاتی چین درباره درگیری های شدید با آمریکا هشدار دادند

به گفته این روزنامه انگلیسی زبان هنگ کنگ، پکن اوراق قرضه دولتی ایالات متحده به ارزش 1.1 تریلیون دلار در اختیار دارد و در نظر دارد سرمایه گذاری چین در اوراق بهادار خزانه داری آمریکا را در پاسخ به روابط تجاری دوجانبه متشنج و جنگ لفظی بین دو کشور بر سر همه گیری ویروس کرونا، کاهش دهد.

این روزنامه می‌نویسد: این به نوبه خود ممکن است مشکلاتی را برای بازار اوراق بهادار دولت آمریکا ایجاد کند، زیرا واشنگتن به طور قابل توجهی صدور اوراق بهادار جدید را برای تأمین مالی تعدادی از برنامه‌ها برای مقابله با بیماری همه گیر کرونا و آسیب‌های اقتصادی مرتبط با آن، افزایش خواهد داد.

تحلیلگران معتقدند که این اقدام مخاطره آمیز به شهرت ایالات متحده آسیب می‌رساند و توانایی آنها در پرداخت به سرمایه گذاران در سراسر جهان را زیر سوال می‌برد.

در عین حال، نویسندگان این مقاله تأکید می‌کنند که چنین اقدامات بنیادی توسط پکن به عنوان اقدامات شدید تلقی می‌شود و رهبری چین ابتدا سعی خواهد کرد به روش های دیگری به واشنگتن فشار بیاورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала