جدیدترین خبر: کشف ویروس کرونا در اسپرم مردان

© AFP 2023 / Stringerجدیدترین خبر: کشف ویروس کرونا در اسپرم مردان
جدیدترین خبر: کشف ویروس کرونا در اسپرم مردان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پژوهشگران چینی در اسپرم مردان مبتلا به بیماری هولناک کووید ـ 19 ، نوع جدید ویروس کرونا (SARS-CoV-2) را کشف کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، براساس رپورتاژی که در مجله پزشکی JAMA Network Open منتشر شده است پزشکان ویگو ژائو و شیشی ژانگ نمونه اسپرم 38 بیمار مرد کرونایی 15 تا 59 ساله را در یک بیمارستان در شهر شانگوی در بخش مرکزی کشور چین آزمایش کردند.

پژوهشگران چینی خاطرنشان می سازند ماده ژنتیکی SARS-CoV-2 در اسپرم شش نفر (8/15٪ از کل گروه)  مشاهده شده و ضمناً چهار نفر از آنها در "مرحله حاد عفونت" قرار داشتند.

شهری که بیش از 30% ساکنان آن به کرونا مبتلا شدند، کجاست؟ - اسپوتنیک ایران
شهری که بیش از 30% ساکنان آن به کرونا مبتلا شدند، کجاست؟

به گفته کارشناسان ، این اطلاعات به معنای این نیست که کرونا ویروس می تواند از راه  جنسی منتقل شود. استنلی پرلمن ، استاد میکروبیولوژی و ایمونولوژی دانشگاه آیووا  آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز گفته است : "این یک کشف جالب است ، اما باید ثابت کرد که ویروس در خود اسپرم نه در محصولات مرتبط با آنقرار دارد." او معتقد است شاید صحبت بر سر قطعات RNA باشد که ویروس از آن تشکیل شده است.

براساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، کشور آمریکا با  داشتن بیش از  1 میلیون و 200 هزار نفر مورد ابتلا به ویروس کرونا بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس در جهان را دارد.

پس از آمریکا، کشورهای اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و روسیه بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را دارند.

همچنین ترکیه، برزیل و ایران نیز در فهرست کشورهایی با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفته اند.

شایان ذکر است که تقریباً در تمام کشورهای جهان درگیر ویروس همه گیر کرونا شده اند. براساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت بیش از 3.5 میلیون مورد از این ویروس در جهان ثبت شده است و بیش از 247 هزار نفر نیز جان باخته اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала