منابع محلی از انتقال داعش از سوریه به عراق توسط آمریکا خبر دادند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaمنابع محلی از انتقال داعش از سوریه به عراق توسط آمریکا خبر دادند
منابع محلی از انتقال داعش از سوریه به عراق توسط آمریکا خبر دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانا، خبرگزاری دولتی سوریه با استناد به یک منبع محلی اعلام کرد: 6 دستگاه خودروی آمریکایی امروز از عراق وارد خاک سوریه شدند و به یکی از زندان‌های شرق شهر "الشدادی" واقع در حومه حسکه رفتند و سپس به خاک عراق بازگشتند. گمان می‌رود نیروهای آمریکایی تعدادی از تروریست‌های "داعش" را به عراق منتقل کردند.

کارشناس: اکنون داعش به زیر زمین رفته است ولی این پایان ماجرا نیست - اسپوتنیک ایران
کارشناس: اکنون داعش به زیر زمین رفته است ولی این پایان ماجرا نیست

پیشتر در بیست و هفتم ماه گذشته میلادی، نیروهای آمریکایی شماری از تروریست‌های داعش را از شهر الشدادی در حومه الحسکه به عراق منتقل کردند.

نیروهای آمریکایی با سرمایه گذاری بر روی تروریست‌های داعش و از طریق انتقال دوباره آن‌ها از زندان های شمال سوریه درصدد استفاده از این گروه که در فهرست بین‌المللی گروههای تروریستی قرار داشته برای اجرای برنامه‌های واشنگتن در منطقه هستند. بر اساس این گزارش های اطلاعاتی که بخشی از آنها در برخی از رسانه های عراق منتشر شد، گروه تروریستی داعش چند هدف مهم را برای حملات تروریستی خود در بغداد پایتخت عراق مشخص کرده است.

کارشناسان منطقه معتقدند که به دنبال مخالفت باادامه حضور نظامی امریکا در عراق، واشنگتن با هدف ناامن کردن این کشور برای ادامه حضور خود دست به تقویت دوباره تروریست ها در عراق زده و حتی برخی اخبار حاکی از انتقال شماری از تروریست ها از سوریه به عراق با استفاده از بالگرد است. آمریکا دارای چند پایگاه نظامی در عراق است که مهم ترین آن عین الاسد در استان الانبار است.

داعش گروه ممنوعه در فدراسیون روسیه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала