هک شدن حدود نیم میلیون حساب سرویس ZOOM

© Fotolia / Yeko Photo Studioهک شدن حدود نیم میلیون حساب سرویس ZOOM
هک شدن حدود نیم میلیون حساب سرویس ZOOM - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هکرهای روس زبان نیم میلیون حساب کاربری شبکه ارتباطی ZOOM را در معرض فروش قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساندی تایمز، هکرها تقریباً بیش از نیم میلیون حساب کاربری خدمات کنفرانس ویدیویی ZOOM را در دارک نت قرار دادند. دسترسی به آنها را شرکت امنیت اطلاعات Cyble با قیمت نمادین هزار دلار به دست آورد. فروشنده کاربر روس زبان بود.

رسانه‌ها: هزاران مکالمه تصویری سرویس Zoom در فضای مجازی منتشر شد - اسپوتنیک ایران
رسانه‌ها: هزاران مکالمه تصویری سرویس Zoom در فضای مجازی منتشر شد

برخی از حسابها و گذرواژه‌ها در دسترس عموم قرار گرفتند، بنابراین متخصصان توانستند با تماس با مالکان صحت آنها را تأیید کنند. معلوم شد که بعضی از آنها مشتری همان شرکت Cyble بوده اند. در میان داده های ارسال شده توسط هکرها آدرس های ایمیل، نام کاربری ورود به سیستم و کلمه عبور، پیوندهای چت و همچنین پین کدها برای مدیریت کنفرانس ویدیویی بود.

به گفته کارشناسان، دلیل نشت این اطلاعات نمی تواند هک کردن سرور باشد، بلکه انتخاب رمزهای عبور از پایگاه داده های دیگر است، زیرا کاربران غالباً از همان رمزهای عبور برای ثبت در سرویسهای مختلف اینترنتی استفاده می کنند.

شایان ذکر است که در مقابل پس زمینه بیماری همه گیر کرونا‌ویروس، تعداد کاربران سرویس ZOOM آمریکایی به شدت (20 برابر) افزایش یافته است. بسیاری از مؤسسات آموزشی شروع به استفاده از آن برای آموزش از راه دور کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала