بریتانیا ردیابی آزمایشی مبتلایان به ویروس کرونا را آغاز می‌کند

© AP Photo / Yui Mokبریتانیا ردیابی آزمایشی مبتلایان به ویروس کرونا را آغاز می‌کند
بریتانیا ردیابی آزمایشی مبتلایان به ویروس کرونا را آغاز می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بریتانیا آزمایش یک برنامه کاربردی برای مبارزه با ویروس کرونا را از هفته آینده آغاز خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، گرنت شپس، وزیر حمل و نقل انگلیس اعلام داشت که آزمایش برنامه مخصوص ردیابی ارتباطات مبتلایان به ویروس کرونا که توسط سرویس سلامت همگانی بریتانیا توسعه یافته است، هفته آینده در جزیره وایت (بزرگترین جزیره انگلستان واقع در کانال مانش) آغاز می‌شود.

بریتانیا دومین کشور اروپایی در تعداد قربانیان کرونا - اسپوتنیک ایران
بریتانیا دومین کشور اروپایی در تعداد قربانیان کرونا

در ماه آوریل، گزارش شده بود كه سرویس سلامت همگانی بریتانیا برای ردیابی ارتباطات مبتلایان به ویروس کرونا به عنوان بخشی از مبارزه با شیوع این بیماری، برنامه‌ای برای تلفن همراه تهیه خواهد كرد. این فناوری افرادی را که با فرد آلوده در تماس هستند، ردیابی می کند و آنها را از لزوم انجام آزمایش کووید ۱۹ آگاه می‌کند.

گزارش شده است که استفاده از این فناوری تنها در صورتی مؤثر خواهد بود که حداقل ۶۰٪ از مردم از این برنامه استفاده کنند.

وزیر حمل و نقل انگلیس اعلام کرد در صورتی که این فناوری در هنگام آزمایش اثربخش باشد، در ماه مه در سراسر کشور اجرا خواهد شد. وی تأکید کرد که این برنامه با رعایت کلیه الزامات محرمانه ساخته شده است.

شپس معتقد است که استفاده از این فناوری احتمالاً مانع از موج دوم کووید ۱۹ در انگلستان خواهد شد. وی اعلام داشت که در آینده ممکن است استفاده از این برنامه برای همه افرادی که وارد انگلستان می‌شوند، اجباری شود.

گفتنی است در مناطقی که برای آزمایش این برنامه در نظر گرفته شده است، ممکن است اقدامات محدود کننده تضعیف شود. کانال تلویزیونی اسکای نیوز یادآور می‌شود که قرار است چنین عملی برای شبیه سازی روند برداشتن محدودیت‌ها در خاک انگلستان انجام شود.

سازمان جهانی بهداشت یازدهم ماه مارس سال جاری میلادی سطح شیوع کرونا را سطح همه گیر جهانی خواند. تاکنون بیش از ۳ میلیون و سیصد هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده اند، و بیش از ۲۵۳ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала