پمپئو: آمریکا شواهدی از پنهان کاری چین درباره کرونا در اختیار دارد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو: آمریکا شواهدی از پنهان کاری چین درباره کرونا در اختیار دارد
پمپئو: آمریکا شواهدی از پنهان کاری چین درباره کرونا در اختیار دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام داشت که کشورش شواهدی مبنی بر پنهان کاری چین در خصوص کرونا در اختیار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که آمریکا شواهدی مبنی بر پنهان کاری چین در خصوص کرونا در اختیار دارد.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "ای‌بی‌سی" گفت: ما می‌توانیم این را تایید کنیم که حزب کمونیست چین هر کاری انجام داده تا جهان از آنچه که اتفاق افتاده به موقع باخبر نشود. شواهد زیادی برای این امر وجود دارد، برخی (از این شواهد) در دسترس عموم است.

ادعای دوباره ترامپ: کرونا در چین ساخته شده است - اسپوتنیک ایران
ادعای دوباره ترامپ: کرونا در چین ساخته شده است

به گفته پمپئو، مقامات چین سعی داشتند هر کس که در تلاش بوده تا وضعیت واقعی در شهر ووهان یعنی منشا این بیماری را گزارش دهد، وادار به سکوت کند. وی همچنین چین را به راه اندازی "کمپین کمونیستی گمراه کننده" متهم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا خاطر نشان کرد: ترامپ این مسئله را روشن كرد که ما قصد داریم مسئولان آن را وادار به پاسخگویی کنیم، هر آنچه لازم باشد در زمان مناسب آن انجام خواهیم داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود، آمریکا در حال بررسی این گزینه است که ویروس جدید کرونا در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین به وجود آمده است. ترامپ چین را تهدید کرده است که اگر مشخص شود پکن عمدا اجازه شیوع ویروس کرونا را داده باشد، عواقب آن را خواهد دید.

سازمان جهانی بهداشت یازدهم ماه مارس سال جاری میلادی سطح شیوع کرونا را سطح همه گیر جهانی خواند. تاکنون بیش از ۳ میلیون و سیصد هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده اند، و بیش از ۲۵۳ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала