واکنش ایران به ادعای آمریکا مبنی بر ارتباط هوایی مخفی میان تهران و کاراکاس

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranواکنش ایران به ادعای آمریکا مبنی بر ارتباط هوایی مخفی میان تهران و کاراکاس
واکنش ایران به ادعای آمریکا مبنی بر ارتباط هوایی مخفی میان تهران و کاراکاس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران ادعای آمریکا مبنی بر اینکه تهران "یک پل هوایی مرموز با کاراکاس" دارد را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات بیان شده توسط مسئول امور ونزوئلا در دولت آمریکا در خصوص "ارتباط هوایی مخفی میان تهران و کاراکاس" را بی اساس و در جهت زمینه سازی برای اعمال فشار بیشتر از سوی آمریکا بر دولت ونزوئلا خواند.

پمپئو: ایران کمک‌های ناشناخته به ونزوئلا ارسال می‌کند - اسپوتنیک ایران
پمپئو: ایران "کمک‌های ناشناخته" به ونزوئلا ارسال می‌کند

 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت: دولت آمریکا که در اجرای سیاستهای خود در ونزوئلا  از جمله تحریم اقتصادی، تهدید نظامی و اخیرا تشکیل شورای انتقالی،  بدلیل مقاومت دولت و مردم آن کشور با شکست مواجه شده با ایراد اینگونه اتهامات سعی دارد در برنامه دولت ونزوئلا برای بازسازی پالایشگاههای آن کشور و تولید فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین که هم اکنون بدلیل تحریمهای ظالمانه آمریکا با کمبود روبروست، مانع تراشی نماید.

پیش از این مایك پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا نیز ایران را به تأمین "كمك ناشناخته" به مقامات ونزوئلا متهم كرده و خواستار توقف پرواز هواپیماهای شرکت ایرانی ماهان ایر به این کشور شده بود. لازم به ذکر است که ایالات متحده تاکنون "ماهان ایر" را دو بار در فهرست تحریم ها قرار داده است: بار نخست به ظن "حمایت از تروریسم" و بار دیگر به دلیل "ایفای نقش در گسترش سلاح های کشتار جمعی".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала