تلسکوپ فضایی هابل از نابودی ستاره دنباله دار اطلس عکس گرفت

CC BY-SA 4.0 / Martin Gembec / Kometa C/2019 Y4 (ATLAS) 14. března 2020 (cropped image)تلسکوپ فضایی هابل از نابودی ستاره دنباله دار اطلس عکس گرفت
تلسکوپ فضایی هابل از نابودی ستاره دنباله دار اطلس عکس گرفت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اخترشناسان برجسته در حال نظارت بر پدیده مرموز نابودی ستاره دنباله دارC / 2019 Y4 (اطلس) هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Science ، دلیل آغاز این مشاهدات تصاویر ارسال شده توسط تلسکوپ فضایی هابل بوده اکه ثبت کرده است که بین 20 تا 23 آوریل دم این ستاره دنباله دار به سه بخش تقسیم شده است که هر یک از آنها به اندازه یک ساختمان مرتفع و چند طبق  بوده است.

​سونجی یه ، اخترشناس دانشگاه مریلند آمریکا در اینباره می گوید : "این واقعاً هیجان انگیز است زیرا چنین رویدادهایی بسیار دیدنی هستند و بندرت اتفاق می افتند. بیشتر قطعات ستاره دنباله دار معمولاً بسیار کم  نور از آن بوده اند که به خوبی دیده شوند. حوادث بزرگی از این نوع یک یا دو بار در هر ده سال اتفاق می افتند.

یادآور می شود تلسکوپ فضایی هابل تلسکوپی است که در سال ۱۹۹۰ توسط شاتل دیسکاوری در مدار گردش قرار گرفت. نام این تلسکوپ از نام کیهانشناسی به نام ادوین هابل گرفته شد. اگر چه هابل اولین تلسکوپ فضایی نبود ولی یکی از بزرگترین و پرکاربرد ترین‌ها به‌شمار می‌آید و برنامه مشترک ناسا و سازمان فضایی اروپا می‌باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала