ریابکوف: تحریم های تسلیحاتی علیه ایران به هیچ وجه تمدید نخواهد شد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ریابکوف: تحریم های تسلیحاتی ایران به هیچ وجه تمدید نخواهد شد
ریابکوف: تحریم های تسلیحاتی ایران به هیچ وجه تمدید نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران با توجه به تلاش های آمریکا به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: هیچ گونه تمدیدی برای تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران با توجه به تلاش های آمریکا در جهت جلوگیری از لغو آن، نمی تواند وجود داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: درباره تمدید رژیم ویژه (تحریم) ارائه تجهیزات نظامی به جمهوری اسلامی ایران و همچنین فروش تسلیحات توسط ایران، [باید بگویم] که این پرونده در زمان قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بسته شد. این رژیم ویژه، بعد از دوره ۵ ساله در اکتبر ۲۰۲۰ منقضی می‌شود و هیچ انحرافی از این تصمیم وجود ندارد.

وی همچنین به وضعیت توافق هسته‌ای ایران نیز اشاره کرده و گفت آمریکا پیش از اینکه درباره بندهای قطعنامه ۲۲۳۱ برای توسل به اهداف سیاسی خود صحبت کند، اول باید به اجرای کامل برجام بازگردد.

پیش از این روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه گزارش داد وزیر امور خارجه آمریکا در حال تدوین یک استدلال حقوقی مبنی بر این است که واشنگتن همچنان یکی از مشارکت کنندگان برجام است تا بتواند با افزایش فشارها در شورای امنیت تحریمهای تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала