تاثیرات مثبت کرونا بر جهان

© Sputnik / Vitaly Timkivتاثیرات مثبت کرونا بر جهان
تاثیرات مثبت کرونا بر جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک آینده‌پژوه به بررسی تاثیرات مثبت احتمالی ویروس کرونا بر جهان پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، دانیل مدودف، آینده‌پژوه و ایدئولوژیست جنبش فکری و فرهنگی ترابشریت اظهار داشت: نکات مثبت بیماری همه گیر ویروس کرونا برای بشریت، در صورتی که برای سالهای طولانی باقی بماند، تجدید نظر در اولویت‎های اقتصادی و محیط زیستی است.

کار اقتصاد جهانی متوقف شده است - اسپوتنیک ایران
تاثیر منفی کرونا بر اقتصاد جهانی چقدر بوده است؟

این آینده‌پژوه گفت: سرانجام خواهیم فهمید که جهان شکننده است و باید از آن محافظت کرد و سیستم اقتصادی کنونی ما با هدف سالم سازی و شادابی بشر انجام نمی شود بلکه در راستای خودپایداری اوست.

این آینده شناس معتقد است که پس از همه گیری، شهرها مجدداً طراحی می‌شوند، طرح‌های اقتصادی جدید مانند درآمد پایه معرفی خواهند شد، کل ساختار اشتغال تغییر می‌یابد تا بفهمیم چه کسی، کجا و چه چیزی باید تولید شود تا بهترین نتیجه را کسب کنیم و کمترین تأثیر را بر محیط زیست بگذاریم. ما به این واقعیت عادت خواهیم کرد که به ماشینها و نفت کمتری نیاز داریم.

سازمان جهانی بهداشت یازدهم ماه مارس سال جاری میلادی سطح شیوع کرونا را سطح همه گیر جهانی خواند. تاکنون بیش از ۳ میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده اند، و بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала