جنبه غیرمنتظره شیوع کرونا

© Sputnik / Miguel Сandеla /  مراجعه به بانک تصاویر جنبه غیرمنتظره شیوع کرونا
جنبه غیرمنتظره شیوع کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شیوع کرونا باعث رشد عادات خوب بین مردم جهان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، محققان بریتانیایی دانشگاه لنکشایر مرکزی طی تحقیقی اعلام کردند: همه گیری کرونا می تواند بیماری های آنفلوانزای فصلی را به دلیل قرنطینه و سایر اقدامات پیشگیرانه کمتر کند.

پوتین: روسیه هنوز وارد پیک کرونا نشده است - اسپوتنیک ایران
پوتین: روسیه هنوز از پیک کرونا عبور نکرده است

محققان دریافتند که اقدامات پیشنهادی مقامات برای مقابله با شیوع کرونا باعث رشد عادت های خوب بین مردم شده است. بنابراین، اگر پیش از شیوع کرونا، فقط 32٪ از مردان و 64٪ از زنان در انگلیس پس از رفتن به توالت عمومی دست خود را شستند، اکنون 83٪ از آنها این کار را مرتباً انجام می دهند.

تعطیلی مؤسسات آموزشی نیز در مبارزه با آنفولانزای فصلی تأثیر مثبتی داشته است. کودکان مدرسه ای به دلیل ایمنی ضعیف و تماس های مکرر یکی از گروه های خطرناک برای عفونت های فصلی هستند. در این تحقیق خاطرنشان می شود که شیوه حفظ فاصله اجتماعی نیز مانع از گسترش بیماری ها شده است.

با این حال دانشمندان هنوز به طور دقیق نمی توانند بگویند که میزان ابتلا به آنفلوانزا چقدر کاهش می یابد زیرا بسیاری از بیماری های دیگر علائم مشابه هم دارند و محاسبات دقیق هنوز دشوار است. با این حال، ژاپن در هفته دوم فوریه اعلام کرد که میزان بروز آنفلوانزا 60 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. به گفته کارشناسان روند مشابهی نیز در اروپا مشاهده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала