موفقیت نیوزیلند و استرالیا در مقابله با کروناویروس

اشتراک
در دوکشور نیوزیلند و استرالیا شیوع ویروس «کووید -19» کاملا متوقف شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «اونیان»، جسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند اعلام نمود که انتقال فرد به فرد و گسترش اجتماعی ویروس جدید کرونا در کشورش در حال حاضر متوقف شده است. نیوزیلند یکی از موفق‌ترین کشورها در مقابله با کرونا بوده و اکنون در حال لغو محدودیت‌های ناشی از این همه گیری است.

اشلی بلومفلد وزیر بهداشت و درمان نیوزیلند تأکید کرد:«کاهش تعداد مبتلایان به کروناویروس به ما اطمینان می دهد که ویروس نابود شده است. هنوز این تعداد به صفر نرسیده است، اما هر روز تعداد بهبودیافتگان افزایش می یابد.

هدف ما نابودی این ویروس است، البته این بدان معنا نیست که بطور کامل از شر آن خلاص شویم، اما رشد بیماران را به چنان حدی کاهش خواهیم داد که تأثیری بر زندگی عادی کشور نداشته باشد».

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا - اسپوتنیک ایران
بزرگترین منشاء ابتلای کرونا در استرالیا آمریکا است

طی 24 ساعت گذشته در نیوزیلند فقط یک مورد ابتلا به «کووید-19» به ثبت رسیده است و رویهمرفته در این کشور 1469 مورد ابتلا و 19 فوتی به ثبت رسیده است.

با وجود این، مقام‌ها هشدار داده‌اند که چنین موفقیتی نباید موجب اهمال و نادیده گرفتن ملاحظات پیش‌گیرنده شود چرا که ممکن است هنوز موارد جدید ابتلا شناسایی و یا از طریق مسافرت روی دهد.

از روز سه‌شنبه، ۲۸ آوریل، برخی از کسب وکارهای غیرضروری و خدمات آموزشی و بهداشتی بازگشایی خواهند شد. با وجود این، هنوز از بخش بزرگی از مردم این کشور خواسته شده که در خانه بمانند و تعاملات اجتماعی خود را از سر نگیرند.

همزمان در استرالیا،قطع ارتباط با سایر نقاط جهان و تابستان گرم به مقابله با کروناویروس کمک کرد.  طی 24 ساعت گذشته در استرالیا فقط 10 مورد ابتلا به «کووید -19» به ثبت رسیده است. در کشور عمل های جراحی از سر گرفته شده و به مردم اجازه گردش و پیک‌نیک داده شده است. فعلا ممنوعیت ها شامل حال رستوران ها و مسافرت می شود.

پیشتر مقام‌ها استفاده از فناوری‌های دنیای اینترنت و تلفن‌های هوشمند برای کنترل کرونا را آغاز کردند و  از میلیون‌ها شهروند که تلفن هوشمند دارند خواسته شد اپلیکیشن ردیابی و کنترل شیوع کرونا را نصب کنند. اپلیکیشن کوویدسیف (COVIDSafe) وقتی دو نفر به اندازه یک متر و نیم به هم نزدیک می‌شوند، یک سیگنال بلوتوث بینشان رد و بدل می‌کند به نشانه "دست دادن دیجیتال. اگر کسی بیش از ۱۵ دقیقه در تماس نزدیک با فردی بوده که آزمایش کرونایش مثبت شده، اپلیکیشن با پیامی او را مطلع می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала