مصرف داروی ضد آرتریت برای درمان کرونا

© AFP 2023 / Patrick Kovarikمصرف داروی ضد آرتریت برای درمان کرونا
مصرف داروی ضد آرتریت برای درمان کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در فرانسه آزمایش موفق داروی آرتریت روماتوئید هنگام درمان «کووید -19» انجام شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش سازمان فرانسوی « Assistance publique - Hopitaux de Paris»، در فرانسه آزمایش موفق داروی آرتریت روماتوئید هنگام درمان «کووید -19» انجام شد.

در این گزارش آمده است:«بیماران مبتلا به «کویود -19» با مشکل شدید تنفسی روبرو می شوند که به مرگ می انجامد. تصمیم گرفته شد داروهای دیگر برای درمان بیماران بزرگسال مبتلا به « کووید -19» آزمایش شوند.

فاجعه در فرانسه: تعداد کشته شدگان کرونا به 21856 نفر رسید  - اسپوتنیک ایران
فاجعه در فرانسه: تعداد کشته شدگان کرونا به 21856 نفر رسید

از جمله نتایج دریافتی با کارآزمایی کنترل شده اتفاقی مرتبط است که سرکوب کننده سیستم ایمنی توکیلیزوماب، یک آنتی بادی مونوکلونال است که گیرنده سیتوکین اینترلوکین 6 را مسدود می کند. هایپرکیتوکینمی یا طوفان سیتوکین، واکنش سیستم ایمنی است که در محل التهاب، شتاب غیر قابل کنترل سیتوکین بروز می کند که خبر لزوم مبارزه با ویروس نفوذی در بدن را به سلول‌ها می‌رساند. درنتیجه تخریب نه فقط بافت محل التهاب بلکه بافت های مجاور رخ می دهد.

پیشتر اعلام شده بود که دو شرکت داروسازی بزرگ فرانسوی و آمریکایی کارآزمایی بالینی یک داروی ضد آرتریت روماتوئید را برای درمان موارد شدید بیماری کووید-۱۹ ناشی از عفونت ویروس کرونا آغاز کرده‌اند.

شرکت داروسازی معظم فرانسوی سانوفی و شرکت بیوتکنولوژی رجنرون در نیویورک آمریکا یک برنامه جهانی برای آزمایش داروی «کوزارا» (Kevzara) (با نام ژنریک ساریلوماب sarilumab) را برای درمان موارد شدید بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس جدید کرونا را آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر هیچ درمان یا واکسن تایید شده‌ای برای عفونت ویروس کرونا وجود ندارد. داروی کوزارا در سال ۲۰۱۷ برای درمان بیماری آرتریت روماتوئید (التهاب روماتیسمی مفاصل) تایید شد. این دارو با مهار کردن سازوکار زیست‌شناختی عمل می‌کند که ممکن است عامل پاسخ التهابی شدید آسیب‌رسان در ریه بیماران کووید-۱۹ باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала