جدیدترین پیش‌بینی بیل گیتس در باره پایان کرونا

© AP Photo / Nati Harnikبیل گیتس
بیل گیتس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گیتس: ما می توانیم از مرحله اول عبور کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فیگارو»، بیل گیتس بنیان‌گذار میکروسافت اعلام کرد که جهانیان می توانند طی یک تا دوسال به روند عادی زندگی برگردند.

وی در اینباره گفت:«ما می‌توانیم از مرحله اول عبور کنیم  و سیستمی را طراحی کنیم که بتواند بدون ریسک بازگشت به پیشرفت فار نمایی اپیدمی عمل کند. سیستم تست و رهگیری کشورها می تواند بسرعت نقاط ابتلا را تعیین و آن را کنترل کند. اما مردم نمی توانند به زندگی عادی برگردند، زیرا آنها به دلیل احتمال ابتلا نگران خواهند بود و این امر باعث تغییر شدید سبک زندگی خواهد شد.

حتی تصمیمات دولتی نمی تواند آنها را وادار به رفتن به ورزشگاه‌ها بکند. این وضع تا زمانی ادامه خواهد داشت که بتوان ثابت کرد درمان و یا واکسیناسیون می ‌تواند مانع از مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس شود.

باید روش‌های درمانی ابداع شوند که کاربرد آن‌ها بمراتب ساده‌تر از واکسیناسیون باشد زیرا ضرورت تست آن در چنین مقیاس بزرگی وجود نخواهد داشت. اما برای بازگشت جهان به زندگی نرمال، وجود روش‌های فوق‌العده موثر درمان و یا واکسن ضروری است. واکسن اهمیت زیادی دارد، زیرا همانا با زدن واکسن، می‌توانیم به زندگی عادی برگردیم».

دکتر تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت - اسپوتنیک ایران
رئیس سازمان بهداشت جهانی پایان کرونا را طولانی پیش بینی می کند

مطابق با آخرین آمار، تعداد مبتلایان به کروناویروس در سراسر جهان به بیش از 3 میلیون نفر افزایش یافته است. از این تعداد 882552 نفر بهبود یافته‌اند و 207090 نفر بر اثر ابتلا به « کووید-19» درگذشتند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала