کارشناس نقطه ضعف پایگاه های نظامی آمریکا را در زمان شیوع کرونا نام برد

© AP Photo / Ahn Young-joonکارشناس نقطه ضعف پایگاه های نظامی آمریکا را در زمان شیوع کرونا نام برد
کارشناس نقطه ضعف پایگاه های نظامی آمریکا را در زمان شیوع کرونا نام برد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا بر اعلام کارشناس سیاسی و نظامی روس، پایگاه نظامی پنتاگون در سراسر جهان اکنون دچار مشکل جدیدی شده اند که قبلا با آن برخورد نداشته بودند.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر میخائیلوف، مدیر دفتر تحلیل سیاسی و نظامی در روسیه گفت: بیش از هفتصد پایگاه نظامی پنتاگون در سراسر جهان نیاز به چرخش منظم هزاران نیرو دارد كه اکنون به خاطر اوج شیوع کرونا این کار مشکل ساز شده است.

پیش بینی های تاریک پس از کرونا؛ سیل، خشکسالی و قحطی  - اسپوتنیک ایران
پیش بینی های تاریک پس از کرونا؛ سیل، خشکسالی و قحطی

وی گفت: "از حالا مشخص است كه ظرف چند ماه آینده قدرت نظامی آمریكا به طور جدی كاهش می یابد. یک دشمن کوچک اما خطرناک به نام کرونا کار تقریبا همه هواپیماها و کشتی های جنگی بزرگ آمریکایی را متوقف کرده است و به خاطر آن گردش و تعویض نیروها به حالت تعلیق درآمده است."

این تحلیلگر نظامی هشدار داد که در آینده نزدیک، ممکن است در کشتی های آمریکایی و در پایگاه های نظامی ایالات متحده و ناتو مجددا همه گیری رخ دهد.

به گفته وی، شیوع کرونا پنتاگون را به سختی درگیر کرده است، زیرا وزارت دفاع ایالات متحده پس از پایان جنگ سرد نسبت به محافظت نیروها از حملات میکروبی کم توجه بوده است.

پیشتر خبرگزاری سی ان ان با استناد به نیروی دریایی ایالات متحده، گزارش داده بود که تعداد مبتلایان به کروناویروس در ناوشکن "کید" به 47 نفر افزایش یافته است. در این کشتی حدود 330 نفر مستقر هستند و این دومین شیوع کروناویروس در کشتی های آمریکایی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала